Jump to content
Annons

installation av pluggar


E.n.T

Recommended Posts

hur gär ni när ni installerar? jag har bara kört au innan men nu e det vst som gäller. jag vill gärna ha det organiserat i foldrar. hur löser man det? både au och vst ska ju ligga i sina bestämda mappar på mac. men vill ju kunna ha en linplug,en native instruments etc etc. så det är lätt och hitta när man ska öppna något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det inte skapas av installationsprogrammen för pluggarna, så är det bara att skapa mappar i c:\program\steinberg\vstplugins med de namn du vill ha på mapparna och lägga in pluggarna där, så blir det sorterat som du vill. 🙂

Det borde nog funka likadant på Mac, skulle jag tro...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är tidssparande och effektivt skapa olika mappar för allt, t ex en mapp för EQs, en för delayer etc. Annars sitter man bara där och letar och letar utan att se att man har effekten man söker framför näsan. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

ok. ska prova och se om det går och göra på det sättet i osx för s gjorde jag ju i pcmiljö. vi fr hoppas det är så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du pratar om Mac, så kan du ju efter installationen leta upp plugggen i "Macintosh HD/Program"-mappen

och skapa en genväg på "Docken" genom att klicka på pluggen och dra den till docken (alltså lägga den där).

Fattade inte frågan riktigt kanske. Menar du mjukvaruinstrument och sådant?

Om det är andra typer av pluggar, så spelar det ju inte någon roll vilken mapp de ligger i.

Mvh/

Link to comment
Dela på andra sajter

I menyn i Cubase kan man sortera dem efter "Vendor" har jag för mig så du får en lista på tillverkare istället för typ av plugg. Kolla Preferences.

Link to comment
Dela på andra sajter

d200. riktigt stort tack. nu e jag riktigt nöjd. måste ta och skriva ner lite saker.. det är dags för en ominstallation av datorn. inte kört cubase en min pctid. nu ser det absolut ut som det ska i datorn. =) du är kung

Link to comment
Dela på andra sajter

d200..måste bara säga en gång till .. du har räddat min dag 🙂 så här måste det se ut om man vill spara tid

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

d200..måste bara säga en gång till .. du har räddat min dag 🙂 så här måste det se ut om man vill spara tid

post-8954-0-42211500-1297555436_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...