Jump to content
Annons

50lappen.se - Kan vara en grym tjänst för musiker


Jajje

Recommended Posts

Fick ett tips idag på Facebook om en nylanserad sida där man kan sälja samt köpa tjänster i princip vilken kategori som helst.

Då ett av mina största intressen är just musik/inspelning/ljudteknik så tyckte jag den sidan verkade vara ett perfekt forum för mig att försöka få lite jobb. Hade tänkt mig att kanske sälja mastering, mixning, skrivna låtar, köra live-ljud etc.

Någon som har hört talas om denna sida? Den verkar jävligt seriös och sidan ser snygg ut.

Vad tror ni?

Länk till sidan 50lappen.se

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, "Jag kan göra din läxa för 100 kronor" 🙂 Skum sida som inte har lång överlevnad är mitt tips. Bättre att erbjuda din hjälp här.

Rätt klockren;D Lär ju vara ett antal högstadieelever som köper den:) Helt klart en unik idé och enligt de på facebook så släppte de sidan idag så det verkar ju helt klart lovande. Men man vet ju aldrig. Tror jag ska slänga upp en annons och testa i alla fall. Är ju gratis att prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser nu att det finns tre tjänster uppe relaterat till ljudteknik/inspelning.

Jag kan mixa din låt och garantera ett helt okej demoresultat för 100 kr

Jag kan mixa din låt och garantera ett semi-proffesionellt resultat för 500 kr

samt Jag kan skriva musik till din film eller webbsida. för 300 kr

Funderar på om jag ska slänga upp en tjänst där jag erbjuder något specifikt tricks i Logic 9.

Någon som har något roligt förslag? Blev sjukt pepp på det här:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...

Såhär rent spontant tycker jag;

"Nej" sidan verkar inte speciellt seriös. Mest plojig liksom. Dessutom vill jag mena att var och vartannan "annons" är otroligt fåniga, vilket drar ner helhetsintrycket avsevärt (som om nu det skulle vara möjligt, men ändå...)

"Nej" i mina ögon är den inte särskilt snygg. Utseendet för tankarna till någon stukad barnprogramssite från helvetet.

Personligen skulle jag inte söka mig till denna siten för att få hjälp med musikproduktionsrelaterade saker (exempelvis mixning).

+1 på therockers inlägg att du nog kanske skulle erbjuda din hjälp här men jag ska inte vara den som är den och säger; kör på!

Vad har du att förlora? 😑

mvh

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...