Jump to content
Annons

Gary Moore Död!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Shit, ett år redan...tiden går fan fort.

Borde egentligen slänga på hans bästa skiva, Corridors of Power, och låta den snurra resten av kvällen men tyvärr har jag den bara på vinyl... 🙁

Jag tror aldrig jag hört den mannen ha ett dåligt gitarrljud någon gång, men så hade han ju ett par "Vantar från Helvetet" också...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
Die Hard (oregistrerad)
😳 Känns som det är bara 1-2 år sen. Jösses, vartar tiden och mitt liv vägen? Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Bocken Bruse (oregistrerad)

Gary Moore var ju gitarrist i Thin Lizzy. Nu ska gamla Thin Lizzy återuppstå och ska ut och spela på festivaler osv till sommaren. Gissa vem trummisen blir? Jo Göteborgaren och gamla Motörheadtrummisen Mikkey Dee. 🙂

ROCK ON 🥰

Redigerat av Bocken Bruse
Link to comment
Dela på andra sajter

Gary Moore var ju gitarrist i Thin Lizzy. Nu ska gamla Thin Lizzy återuppstå och ska ut och spela på festivaler osv till sommaren. Gissa vem trummisen blir? Jo Göteborgaren och gamla Möterheadtrummisen Mikkey Dee. 🙂

ROCK ON 🥰

Där ser man :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Gary Moore var ju gitarrist i Thin Lizzy. Nu ska gamla Thin Lizzy återuppstå och ska ut och spela på festivaler osv till sommaren. Gissa vem trummisen blir? Jo Göteborgaren och gamla Motörheadtrummisen Mikkey Dee. 🙂

ROCK ON 🥰

Alltså har svårt för sånt här. Det är som Motörhead uppstår utan Lemmy. Funkar bara inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bocken Bruse (oregistrerad)

Alltså har svårt för sånt här. Det är som Motörhead uppstår utan Lemmy. Funkar bara inte.

Vissa grupper har ju hyfsat fixat att återuppstå med en avhoppad/avliden medlem. Ett exempel var Genesis som återuppstod efter det att Peter Gabriel hoppade av. Gabriel ville ju tom förbjuda Phil Collins att använda Genesis som gruppnamn vilket iof sig löste sig till slut.

Ett annat exempel är Led Zeppelin som upphörde som grupp iom att trummisen John Bonzo Bonham avled 1980. Men mot alla tvivel uppstod gruppen för en enda konsert i London 2007. Förvisso med Bonzos son Jason Bonham på trummor. Jag var där och såg denna bejublade konsert. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bocken Bruse (oregistrerad)

Blir väl inget Lizzy utan Phil Lynott??

Vila i fortsatt frid, Gary.

Med all respekt för Gary More men för mig var nog Thin Lizzy mest förknippat med Phil Lynott. Såg för övrigt Thin Lizzy i Gbg 1975 med Bachman-Turner Overdrive som förband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...