Jump to content
Annons

vst pluggar i Studio One


niwa

Recommended Posts

Hur gör jag för att få mina gamla vst-pluggar att fungera i Studio One??

Kör sedan tidigare Cubase LE4, och där ligger under en plugin mapp dll. filer för de vst pluggar jag har.

Har provat att kopiera dessa och lägga i Studio One´s soundset mapp utan resultat.

Förmodligen är jag helt ute och cyklar..=)

Hittar inget i manualen...nån som vet hur man gör??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Om det bara var dll.filer på de pluggar du har ska det bara vara att flytta över dem om du nu har pro versionen och inte artist. Är det exe så måste du installera dem på nytt till studio one. Men du försöker väl inte att flytta cubases egna pluggar? 😲 Jo jag vet att det kan låta som en korkad fråga men man har ju läst det mesta så... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör inte pro utan artist.

Vad ruttet att det inte skulle gå att använda mina gamla pluggar i artistversionen =(

Kan man spela in midi och använda synthens egna ljud då???

....nej det är inte cubase egna dll:er jag försöker flytta, men annars är jag nog kapabel att ställa till med det mesta ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men kollade du inte inte det innan du införskaffade den? 😮 Men kanske det här stämmer: kopierar från ultimate metal forum: I read where you simply rename a VST you want to use to one it allows and it'll work fine. If you put any plugin in a folder named VSTPlugins inside the Studio One main folder and give it the same name as one of the allowed plugins (e.g. Kore Player.dll) it will load and play. So if you load a host plugin like Kore (full) or Energy XT that way you can load any plugin. Should work with Amplitube, Guitar Rig (full), etc.

Du får testa och se om det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kollade du inte inte det innan du införskaffade den? 😮 Men kanske det här stämmer: kopierar från ultimate metal forum: I read where you simply rename a VST you want to use to one it allows and it'll work fine. If you put any plugin in a folder named VSTPlugins inside the Studio One main folder and give it the same name as one of the allowed plugins (e.g. Kore Player.dll) it will load and play. So if you load a host plugin like Kore (full) or Energy XT that way you can load any plugin. Should work with Amplitube, Guitar Rig (full), etc.

Du får testa och se om det funkar.

Gäller detta Studio One Artist oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kollade du inte inte det innan du införskaffade den? 😮 Men kanske det här stämmer: kopierar från ultimate metal forum: I read where you simply rename a VST you want to use to one it allows and it'll work fine. If you put any plugin in a folder named VSTPlugins inside the Studio One main folder and give it the same name as one of the allowed plugins (e.g. Kore Player.dll) it will load and play. So if you load a host plugin like Kore (full) or Energy XT that way you can load any plugin. Should work with Amplitube, Guitar Rig (full), etc.

Du får testa och se om det funkar.

Jag gjorde inte sådär överdrivet mycket research om de olika versionerna, eftersom jag iallafall bara förstår nån ynka promille av alla funktioner i dessa prg.

Tyckte att det kunde vara värt att ladda ner den här versionen för 150:-.

Fast jag trodde att det var Basic i ett sånt här program att kunna köra vst-pluggar 🤪

Testade ditt tips om att byta filnamn men har inte fått det att funka.

Ska testa att ladda ner kore player från presonus sida och se vad som händer och var den hamnar när man installerar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...