Jump to content
Annons

Audio mixdown


Hellpig

Recommended Posts

Förvirrad fråga... men - jag har äntlign fått tummarna ur och börjat lira lite igen. Har skaffat en PodXT och spelar in via denna så det är bara audiospår, än så länge. Använder mig av Cubase SX.

Problem; vill exportera de inspelade spåren till en audiofil, exv MP3-format men får bara felmeddelandet:

"An error occured during the export"

Detta oavsett vilket format jag väljer. Jag är definitivt ingen mästare på Cubase men tycker att jag gör som det står att man skall göra. Någon har något tips på vad jag gör för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😳

Säker på att start/end stämmer?

Du har inte råkat sätta den bakvänt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😛

Säker på att start/end stämmer?

Du har inte råkat sätta den bakvänt?

Mixas låten ner baklänges då? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kan man få det felmeddelandet om man håller på med en massa annat under exporten, t ex chattar med sina polare. Prova att stänga ned alla brandvägga, chattprogram, virus och nätverk, så kanske det löser sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😉

Säker på att start/end stämmer?

Du har inte råkat sätta den bakvänt?

Jodå, jag var säker men jag hade givetvis helt fel :S Problemet var att jag kollade på fel ställe (näst längst upp under menyrader, där såg det helt korrekt ut). Om man kikade på panelen där man startar inspelning etc så ... vänta nu, låten startar väl inte på 3.17? 😳

Tack för era svar och för hjälpen!

mvh

Magnus/Hellpig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...