Hellpig Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Förvirrad fråga... men - jag har äntlign fått tummarna ur och börjat lira lite igen. Har skaffat en PodXT och spelar in via denna så det är bara audiospår, än så länge. Använder mig av Cubase SX. Problem; vill exportera de inspelade spåren till en audiofil, exv MP3-format men får bara felmeddelandet: "An error occured during the export" Detta oavsett vilket format jag väljer. Jag är definitivt ingen mästare på Cubase men tycker att jag gör som det står att man skall göra. Någon har något tips på vad jag gör för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Du har inte satt markörerna rätt. Ändra start & slutpunkterna längst upp i projektet så fixar det sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Man kan oxå få det felmeddelandet när prestandan slår i taket. För att felsöka om det är där felkällan ligger, kan du prova att mute:a några spår (och några till, och några till). I rent felsökningssyfte alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellpig Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😳 Säker på att start/end stämmer? Du har inte råkat sätta den bakvänt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😛 Säker på att start/end stämmer? Du har inte råkat sätta den bakvänt? Mixas låten ner baklänges då? 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyPandy Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Ibland kan man få det felmeddelandet om man håller på med en massa annat under exporten, t ex chattar med sina polare. Prova att stänga ned alla brandvägga, chattprogram, virus och nätverk, så kanske det löser sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellpig Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Tack för svaren men de hjälpte inte tyvärr inte. Start/End stämmer - så vitt jag kan se och att sätta mute på några spår (alla utom ett!) hjälpte inte heller. Stön... nu orkar jag inte mer ikväll, inte med tanke på jag börjar jobba tidigt imorrn dessutom 😉 Säker på att start/end stämmer? Du har inte råkat sätta den bakvänt? Jodå, jag var säker men jag hade givetvis helt fel :S Problemet var att jag kollade på fel ställe (näst längst upp under menyrader, där såg det helt korrekt ut). Om man kikade på panelen där man startar inspelning etc så ... vänta nu, låten startar väl inte på 3.17? 😳 Tack för era svar och för hjälpen! mvh Magnus/Hellpig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts