Jump to content
Annons

Apogee one eller lexicon I-ONIX U22


antonbillinger

Recommended Posts

Annons

Hej!

Det beror på vad som är viktigt för dig.

Har själv en Duet och jag kan nog säga att preamparna är klart bättre i Apogees kort.

Men, sen har ju inte Apogee One något MIDI I/O och en massa mjukvara med, men väl en inbyggd mikrofon (och väl integrerad i Garageband och Logic).

Sen är kanske Lexicon-preampen bra nog för dig....

Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste dagarna har jag varit allt mer sugen på apogee duet istället. Du sa det var en mick i den. Är den bra? finns det något att jämföra med?

Apogee One har en inbyggd mick, har det kortet själv när jag sliter med mig den bärbara ut på äventyr. Micken fungerar helt ok för låtskisser. Tänk dock på att One bara kan spela in en kanal åt gången medan Duet klarar två 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du jämfört?

Nä, men om ett kort är billigare och har fler funktioner så är det uppenbart att det dyrare kortet med färre funktioner har högre kvalitet på de funktioner det faktiskt har. Lägger vi sedan till Apogee's kvalitetsrykte så behöver vi nog inte ens testa på riktigt.

Duet är ett väldigt enkelt och avskalat kort och det enda den har är egentligen preamps och A/D. Det finns inget MIDI, digital I/O. Bara dubbla XLR-in, linje eller instrument samt stereo ut. Inga mjukvaror. Nu har den dessutom kommit ner i pris med ca en tusing från när den var ny.

Så i prisklassen vågar jag nog säga att du inte hittar bättre preamps om det är det som är viktigt för dig (för mig var det så).

Sen finns det jättemånga kort som definitivt är bra nog och har en massa annan funktionalitet också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...