Jump to content
Annons

Hur/var sparar ni effektbanker/preset (.fxb)?


DanceMannen

Recommended Posts

Hej

Jag funderar på bästa sättet att spara sina presets för VST pluggar (.fxb) och skulle vara oerhört tacksam för lite tips om hur man får mer struktur och ordning på dessa. fxb verkar hamna lite var stans vid installation av VSTi och jag tycker det är oerhört frustrerande att behöva bläddra genom otal mappar när man ska hitta sina preset.

Jag antar att man skulle kunna ha en preset mapp och kopiera dem det enligt modellen Presets/Syntar/Novation/V-station eller liknande...

För att ta ett exempel: När man installerar Pentagon så hamnar ju ett antal .fxb filer här: C:\Program Files\Cakewalk\Shared DXi\Pentagon I\rgcaudio Pentagon I\Presets

Nån föreslog följande struktur:

C:\Vstinstruments\z3ta+.dll

C:\Vstinstruments\rgcaudio z3ta+\MIDI\<midi cfg>

C:\Vstinstruments\rgcaudio z3ta+\Presets\default.fxb

C:\Vstinstruments\rgcaudio z3ta+\Skin\<skin files>

C:\Vstinstruments\rgcaudio z3ta+\User Manual\<user manual files>

Man vill självklart behålla VSTi:s "default" på ett säkert ställe, men alla egna preset eller som man hämtar på nätet?

Hur gör ni andra?

Redigerat av DanceMannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en mapp som heter Soundbanks och en som heter Presets i min produktionsmapp.

Massive vill väl ha dem i nån documents and settings-mapp nånstans, så jag kopierade skiten dit också, men Soundbanks och Presets är mastermappar, det är från dessa jag återställer om något går galet. Defaultljud bryr jag mig inte om, bara att installera om VSTi:n om det skulle bli nåt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...