Jump to content
Annons

Körmedley med filmmusik


MusicGene

Recommended Posts

Jag tänkte göra ett körmedley med filmmusik, men har svårt att komma på bra låtar som har med film att göra. Det är inte lätt att komma på låtar som är bra och dessutom passar till kör. Dessa har jag funderat på:

Eye of the tiger - Rocky

Sunes sommar-theme

Jönssonligan theme

Starwars theme (!?)

GhostBusters

It must have been love

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kill Bill soundtracket, den där visslingslåten... Försök få alla att vissla den in tune.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

isol8: det är tillräckligt svårt att vissla rätt toner själv 😛

Stinkey: synth-tenorer är inte helt fel. Tror dock det faller på att ingen någonsin skulle komma på vad det är för låt 😱 Flera i kören hade aldrig hört Sultans of Swing, så du förstår ju själv...

Hmmm. Som det lutar åt nu så gör jag inget medley utan arrar Bumbibjörnslåten istället. Den är ju sådär lagom "tuggummi på hjärnan".

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunes sommar är faktiskt som gjord för att köras....

Fler förslag:

- Tillbaka till framtiden

- Star Wars - Phantom mennece ( eller hur sjutton det stavas ) är ju i stort sett redan ett körarr..

- Men in Black

Detta måste man få ta del av när det är klart 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

isol8: det är tillräckligt svårt att vissla rätt toner själv 😱

Hehe. Jo jag vet. *sämst i världen på att vissla* Därför skulle det vara kul att höra en hel kör försöka sig på konststycket! 😉 Skön ghettostavning av mitt nick förresten. Kanske skulle börja köra med den... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnfilmer!

saltkråkan

pippi långstrump

emil i lönneberga

kalle anka på julafton (särskilt den där zum-zum-zum-zum / pappa-pappa-pappa-pappa -- fotografisk expedition)

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är lite klurigt att veta hur arr kommer låta när man har en riktig kör som sjunger. Det blir lixom ganska töntigt att spela alla stämmorna på piano 🙁

Får änna använda fantasin istället 😛

Ett misstag jag gjorde blir ett råd till dig:

Sjung igenom stämmorna några gånger var för sig. Är de knepiga kommer kören inte att klara dem. Det är så lätt att man lägger på en massa snygga färgningar utan att tänka på att det ska gå och sjunga. Iofs är jag ackordfanatiker, men ändå 😄

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...