Jump to content
Annons

Mappning av MIDI-controller i Cubase SX2


dbd

Recommended Posts

Allright, nu har jag stött på ett problem. Har mappat min Behringer BCF2000 MIDI-controller till att användas som Generic Remote i mitt Cubase SX2. Har fixat så att olika MIDI-CC från controllern utför olika kommandon i Cubase. Exempel på detta är då mute, solo, olika zoom-kommandon, send-volym, fader-volym etc.

MEN jag har inte lyckats hitta hur man får upp rutan "Edit Channel Settings" (dvs den där lilla "e" knappen på varje kanal i mixern) genom att skicka ett MIDI-CC. Jag menar, man kan ju t.om. ställa in så rutan "Project Settings" hoppar upp när man skickar ett MIDI-kommando, så varför går det inte att ställa in så man får upp "Edit Channel Settings"? Jag hittar det inte i listan över valbara kommandon, heter det något annat kanske?

Tacksam för hjälp / Patric

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Allright, jag hittade det själv. Men faktum är att det var en bugg i SX, så som jag skrev, det var "advanced edition" :rolleyes: Fick söka runt lite i cubaseforumen, här har ni lösningen.

first select Device as Midi Mixer, Chan/Category as Selected, and Value/Action as Edit.

then change Device from Midi Mixer to VST Mixer...

... and there it is!!! But if you select VST Mixer in the first place, it doesn't appear as an option.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...