favourite slave Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 (redigerat) Japp. Dags att komma ut. Jag Ă€r en Studio-forumist. Har lĂ€st och lĂ€rt massor under ett halvĂ„rs tid, men tĂ€nkte att det kan vara dags att ge mig till kĂ€nna. Jag hĂ„ller just pĂ„ att Ă„tervĂ€nda till musikskrivandet och inspelandet efter en lÄÄng paus pĂ„ ungefĂ€r 10 Ă„r. Fattar egentligen inte hur det gick till - det brukade ju vara det viktigaste som fanns!? Hur som helst, Ă„terkomsten fick mig att inse att en del 80-talsprylar kĂ€ndes ganska trötta. Och min idĂ© att gamla 300 MHz-pc:n med Pro Tools Free skulle kunna samsas med Cubase pĂ„ Atari 1040 och min 4-kanals portabandare och tillsammans kanske inspirera till kreativa lösningar slutade i djup frustration. Det var bara att knĂ€cka spargrisen, sĂ€lja en del och skaffa lite nyare grejer, Ny PC med Cubase. Ăr lite skeptisk mot mjukvarusyntar, mest för att det Ă€r sĂ„ pilligt att vrida pĂ„ rattar med musen. Hoppas kunna anvĂ€nda mina hĂ„rdvaruinstrument kreativt istĂ€llet, inklusive elfiolen. Jag hade ett syntband under större delen av 80-talet, har suttit i symfoniorkestrar i en massa Ă„r, spelar folkmusik i ett spelmanslag och lĂ€gger lite Rhodesklanger i ett coverband pĂ„ jobbet. UngefĂ€r sĂ„. Och sĂ„ tĂ€nkte jag dĂ„ som sagt komma igĂ„ng med hemstudiopulandet igen. Sitter i ett lĂ€tt lĂ€tt snövitt Göteborg med en kopp te och snart Ă€r det helg. Ciao sĂ„ lĂ€nge! :-) Redigerat 28 januari 2005 av favourite slave
soda_jam Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Hej Ä vÀlkommen! Förresten, fÄr vi höra nÄgot frÄn ditt synthband frÄn 80-talet? det vore kul!
Neko Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Hej Ä vÀlkommen!Förresten, fÄr vi höra nÄgot frÄn ditt synthband frÄn 80-talet? det vore kul! hÄller med
favourite slave Postat 28 januari 2005 TrÄdstartare Postat 28 januari 2005 Hej Ä vÀlkommen!Förresten, fÄr vi höra nÄgot frÄn ditt synthband frÄn 80-talet? det vore kul! hÄller med Det ska jag kunna ordna framöver - hÄller pÄ att "digitalisera" mina gamla 4-kanalsinspelningar, genom att lyfta in dem i cubase. Materialet frÄn 1985 lÄter vÀl lite Lustans Lakejer goes 170bpm med TR909 och monosyntar... Stupar dock pÄ redigeringsbiten just nu - jag vill fÄ spÄren midisynkade för att kunna lÀgga synkade effekter och sÄ smÄningom remixa lite grann. Sökte lite tips om det i ett inlÀgg för nÄgra dagar sedan, men jag tycks vara ensam med det problemet... :-)
hackeman Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 VĂ€lkommen favoritslav! đ Har gjort liknande resa som du... Atari ST och Pro24/Cubase 1.0 pĂ„ 80-talet och sedan 15 Ă„rs paus. Och vĂ€gen tillbaka började med att migrera över gammalt material till PC/Windows (via Atari ST emulator för Windows đ) följt av mötet med det nya fenomenet VST/VSTi. đ Nu skulle jag inte klara mig utan VSTs. Hoppas kunna dela mig av mina erfarenheter jag gjort pĂ„ min tillbakaresa. đ
jacvenza Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 hej och vĂ€lkommen...det Ă€r inte prylarna som gör dig till god musikskapare... đ
android Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Hejhej! Trevligt med en till synthare, som dessutom spelar elfiol...!!! đ Jag ser ocksĂ„ fram emot att höra nya och gamla alster.
hammagrella Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 VĂ€lkommen! Jag har haft hĂ„r som Johan Kinde under en kort förvirrad period pĂ„ 80-talet! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.