Jump to content
Annons

zoom g2.1nu


dgg93

Recommended Posts

Hej tänkte köpa en zoom g2.1nu. Tänkte bara kolla om nån vet lite om den? T.ex:

1. Kan man spara olika ljud för att använda senare?

2. När man spelar live, är det två olika ljud man kan ha att använda utan att behöva ställa om massa?

3. Hur kopplar jag in den? är den en instrumentkabel till pedalen och en vidare till gitarren?

tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tack! undra också över en annan sak.. man kan ladda hem ljud så att man kan ställa in samma ljud som t.ex slash och andra gitarrister. men då står det att man ska ändra compressor och så.. finns det på pedalen att ändra?

Link to comment
Dela på andra sajter

tack! undra också över en annan sak.. man kan ladda hem ljud så att man kan ställa in samma ljud som t.ex slash och andra gitarrister. men då står det att man ska ändra compressor och så.. finns det på pedalen att ändra?

Kompressor finns garanterat i enheten, men laddar du hem patchar från nätet är ju alla inställningar redan gjorda. Självklart kan du själv editera dessa ytterligare om du vill.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Undrade över en till sak:

http://www.haax.se/manualsite/show.php?unit=G2&ID=1375

på den sidan står tex en slash patch. Men Hur ställer jag in kompressorn och det på pedalen?

Det är bara att beta av listan uppifrån och ner. På med kompressorn, ställ in Sense (vilket jag antar står för Senistivity) på 4, Attack ska vara SL och Level på 40. Gör sen likadant med resten av parametrarna. I manualen bör det stå hur man går in i "editeringsmode". Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...