Pmm Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 Har hittat dessa fötter pÄ emusic.. http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=H%C3%A5rdvara&grupp=Akustikmaterial&undermeny=Isolering&flik=1&exp=Akustikmaterial&info=15661# Samt dessa pads.. http://www.emusic.se/default.asp?info=15670&show=1 Kostar 600, respektiver 1000:- för ett par monitorer.. Vad anvÀnder ni? Och finns det billigare alternativ?
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 (redigerat) Till mina stora monitorer har jag Primacoustic Recoil Stabilizers: Dyra som 17, men vĂ€ldigt bra. đ Till övriga monitorer har jag Auralex MoPads: Det finns ocksĂ„ svenska Sonic Designs dĂ€mpfötter (250:-/sats), som man bestĂ€ller efter vad högtalarna vĂ€ger: Redigerat 9 oktober 2010 av Claes
desvaenger Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 https://www.studio.se/index.php?showtopic=13391&view=findpost&p=1002603
Pmm Postat 9 oktober 2010 TrÄdstartare Postat 9 oktober 2010 https://www.studio.se/index.php?showtopic=13391&view=findpost&p=1002603 DÀr hittade jag nÄt... citat claes En bugetlösning, Àr annars att man klipper sönder ett polyeten-liggunderlag och lÀgger ett par lager av det mellan högtalare och underlag. Det fungerar ganska bra ocksÄ, men Àr inte lika snyggt...
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 DĂ€r hittade jag nĂ„t... citat claes En bugetlösning, Ă€r annars att man klipper sönder ett polyeten-liggunderlag och lĂ€gger ett par lager av det mellan högtalare och underlag. Det fungerar ganska bra ocksĂ„, men Ă€r inte lika snyggt... đ JĂ€pp! För ett par tior pĂ„ Jula, sĂ„ fĂ„r du monitorunderlag som funkar ok, men det Ă€r ju betydligt snyggare med de andra lösningarna, sĂ„ det Ă€r dĂ€rför jag bara nĂ€mnde dem i denna trĂ„den...
ramoand Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 Behöver man ha monitorunderlag om man stÀller dom pÄ stativ?
Gilbert Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 Behöver man ha monitorunderlag om man stÀller dom pÄ stativ? Om golvstativ, troligtvis inte.
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 (redigerat) Om golvstativ, troligtvis inte. Det beror pĂ„ om stativet har nĂ„gon sorts upphĂ€ngning eller inte. NĂ€r jag testade monitorer vid nĂ„got tillfĂ€lle för nĂ„got Ă„r sedan, sĂ„ mĂ€rkte jag ocksĂ„ att det blev en klar förbĂ€ttring med Recoil Stabilizers nĂ€r vi hade stativ ocksĂ„, sĂ„ jag skulle nog rekommendera att man för sĂ€kerhets skull alltid rĂ€knar med att man behöver dĂ€mpkuddar av nĂ„got slag... Ăr man tveksam sĂ„ Ă€r det ju nĂ€stan gratis att testa med liggunderlagsvarianten, sĂ„ man har inget att förlora. đ Redigerat 9 oktober 2010 av Claes
Guitar Nilsson Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 Ăggkartonger dĂ„? Man fĂ„r ju inte ha de tusen man sparat ihop pĂ„ vĂ€ggen utan att bli utskrattad, sĂ„ dĂ„ kanske de kan duga som underlag till högtalare? đ
mickestrang Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 Har inget underlag...funkar fint...tycker jag iaf.
drloop (oregistrerad) Postat 9 oktober 2010 Postat 9 oktober 2010 Franska band. Blir tight ljud med lite lÀder ...
Hellpig Postat 10 oktober 2010 Postat 10 oktober 2010 Mina monitorer vilar direkt pĂ„ ett par gamla Onkyohögtalare, typ som pedistaler. đ
Linus Postat 10 oktober 2010 Postat 10 oktober 2010 Jag har Primacoustic IsoWedge pĂ„ jobbet, funderar pĂ„ att byta till IsoPlane och skippa vinklingen. I hemstudion har jag satt dit tvĂ„ centimetertjocka musmattor. đ
Pmm Postat 11 oktober 2010 TrĂ„dstartare Postat 11 oktober 2010 Hej! Ja kul med lite tips... Gick pĂ„ claes förslag... Köpte liggunderlag pĂ„ coop och skar till dom... Nu har jag 3 lager pĂ„ varandra, ca 3cm dĂ€mpning.. snyggt?? tja, inte sĂ„ tokigt... Billigt iaf.. đ
DivineCo Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 (redigerat) Tintinböcker + uppslagsverk i skinn. Mest för att fÄ upp diskanten i öronhöjd men det gav Àven en gynnsam effekt pÄ ljudet i övrigt. Inbillar jag mig i alla fall. Redigerat 11 oktober 2010 av DivineCo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.