Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Till mina stora monitorer har jag Primacoustic Recoil Stabilizers:

rx7-dim.jpg

Dyra som 17, men vĂ€ldigt bra. 🙂

Till övriga monitorer har jag Auralex MoPads:

MP.jpg

Det finns ocksÄ svenska Sonic Designs dÀmpfötter (250:-/sats), som man bestÀller efter vad högtalarna vÀger:

sdfeet1.jpg

Redigerat av Claes
Postat

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13391&view=findpost&p=1002603

DÀr hittade jag nÄt...

citat claes

En bugetlösning, Àr annars att man klipper sönder ett polyeten-liggunderlag och lÀgger ett par lager av det mellan högtalare och underlag. Det fungerar ganska bra ocksÄ, men Àr inte lika snyggt...

Postat

DÀr hittade jag nÄt...

citat claes

En bugetlösning, Àr annars att man klipper sönder ett polyeten-liggunderlag och lÀgger ett par lager av det mellan högtalare och underlag. Det fungerar ganska bra ocksÄ, men Àr inte lika snyggt...

😆

JÀpp! För ett par tior pÄ Jula, sÄ fÄr du monitorunderlag som funkar ok, men det Àr ju betydligt snyggare med de andra lösningarna, sÄ det Àr dÀrför jag bara nÀmnde dem i denna trÄden...

Postat (redigerat)

Om golvstativ, troligtvis inte.

Det beror pĂ„ om stativet har nĂ„gon sorts upphĂ€ngning eller inte. NĂ€r jag testade monitorer vid nĂ„got tillfĂ€lle för nĂ„got Ă„r sedan, sĂ„ mĂ€rkte jag ocksĂ„ att det blev en klar förbĂ€ttring med Recoil Stabilizers nĂ€r vi hade stativ ocksĂ„, sĂ„ jag skulle nog rekommendera att man för sĂ€kerhets skull alltid rĂ€knar med att man behöver dĂ€mpkuddar av nĂ„got slag... Är man tveksam sĂ„ Ă€r det ju nĂ€stan gratis att testa med liggunderlagsvarianten, sĂ„ man har inget att förlora. 🙂

Redigerat av Claes
Postat

Äggkartonger dĂ„? Man fĂ„r ju inte ha de tusen man sparat ihop pĂ„ vĂ€ggen utan att bli utskrattad, sĂ„ dĂ„ kanske de kan duga som underlag till högtalare?

😆

Postat

Har inget underlag...funkar fint...tycker jag iaf.

drloop (oregistrerad)
Postat

Franska band. Blir tight ljud med lite lÀder ...

Postat

Mina monitorer vilar direkt pĂ„ ett par gamla Onkyohögtalare, typ som pedistaler. 🙂

Postat

Jag har Primacoustic IsoWedge pÄ jobbet, funderar pÄ att byta till IsoPlane och skippa vinklingen.

I hemstudion har jag satt dit tvĂ„ centimetertjocka musmattor. 😄

Postat

Hej!

Ja kul med lite tips...

Gick pÄ claes förslag...

Köpte liggunderlag pÄ coop och skar till dom...

Nu har jag 3 lager pÄ varandra, ca 3cm dÀmpning..

snyggt?? tja, inte sĂ„ tokigt... Billigt iaf.. 😛

Postat (redigerat)

Tintinböcker + uppslagsverk i skinn. Mest för att fÄ upp diskanten i öronhöjd men det gav Àven en gynnsam effekt pÄ ljudet i övrigt. Inbillar jag mig i alla fall.

Redigerat av DivineCo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.