Jump to content
Annons

Rewire-frågor


biullekeffdaone

Recommended Posts

Hej! Jag har "gått över" från reason 4 till logic 9, men det är lite svårt att slita sig från reason när jag kört in mig så mycket på det. Jag gillar verkligen synthen thor och

jag vill kunna fortsätta använda den.

2 frågor:

1. Jag vet att jag kan spela ett rewire:at instrument från reason via logic, men kan jag jobba med automeringar i reason från logic på något sätt - precis som en VST-synth?

2. Jag har börjat på en låt i reason, som jag sedan automerat med effekter i Logic. Så fort jag flyttar på spåret i reason ligger automeringen kvar på samma ställe i Logic = not good. Kan jag "lägga över" informationen från reasons sequencer/piano roll till den i logic? Jag vet att jag kan spara ned den som midi, men då tappar jag automeringen i reason och måste ändå flytta runt på den i reason om jag flyttar på midi-spåret i Logics sequencer. Det jag vill åt är att kunna kontrollera ALLT i en sequencer (logics), och använda reason som jag använder en VST-synth.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1.Jag vet att jag kan spela ett rewire:at instrument från reason via logic, men kan jag jobba med automeringar i reason från logic på något sätt - precis som en VST-synth?

Det kan du prova själv. Sätt automatiseringen på "write" i logic och snurra på rattarna i reason och se om det händer nåt. Jag har nog svårt att tro det men testa kan man alltid! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...