Jump to content
Annons

Audition?


tvåtakt

Recommended Posts

En kompis till mej spelar in i Audition som jag själv knappt tål att röra...

Varför är det så att när man lagt på nån effekt/kompressor/annat (inserts verkar inte funka som dom ska heller men det beror nog på att hans dator är uråldrig) så kan man inte ens ångra det??? Däremot kan man ångra när man justerat något så vanligt som volym.

Och varför spelar man över ljudfiler när man spelat över en ljudfil på samma spår istället för att det blir en egen? OCH DET GÅR INTE HELLER ATT ÅNGRA!

Hjälp för det är frustrerande att spela in där 😛 hahaaa

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm. Var det seriösa frågor eller kastade du bara ut lite frustration?

Jag har använt Audition (ver 2 nu) sen Cool Edits dagar och det beror mest på ohejdad vana än att det skulle vara bättre eller sämre än något annat program.

Jag kan säga direkt att jag inte känner igen de problem du räknar upp så en försiktig gissning är att ni är ovana med programmet. Kan vara så att jag inte förstår riktigt vad du menar men du får i så fall utveckla det lite mer.

En kort genomgång av huvudfunktionerna:

Editeringsläge:

Mono- eller stereospår för inspelning eller editering av befintlig ljudfil. De "effekter" man använder här ändrar ljudfilen, men de går alltid att ångra. Jag har ställt in 5 steg.

Multitrackläge:

Ett antal (som mest har jag använt 14) mono- eller stereospår för inspelning och eftermixning. De effekter som läggs på (fx) och justeringar (nivå och balans) man gör här förändrar inte ljudfilen utan sparas i projektfilen. Ångra går förstås bra, det är ju bara att ta bort effekterna och de eventuella andra justeringar man gjort.

Att lyssna på ett eller flera spår samtidigt som man spelar in ett eller flera nya är heller inga problem. Se bara till att klicka på den röda REC-knappen vid spåret du ska spela in och att de spår du ska lyssna av inte är i REC-läge.

Detta var en mycket kort genomgång och min uppfattning är att det är så här många ljudprogram fungerar.

Redigerat av Radiogossen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu vi har bara haft problem med det där, vi ska skaffa nåt annat typ Cubase eller nåt sen istället mycket lättare att handskas med tycker jag... Bland annat eftersom man kan både zooma, förflytta vyn och spela och pausa ifrån timelinen. Sparar mycket tid tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...