Jump to content
Annons

Liten presentation av mig Daniel a.k.a Ounze


Ounze (oregistrerad)

Recommended Posts

Ounze (oregistrerad)

Hejsan!

Mitt namn är Daniel Kabat och är en ung kille från en liten håla i södra Halland som heter Laholm.

Vill helst hålla min ålder hemlig än så länge. Ålder tyder mycket om första intryck, och vill inte

få ett kasst första intryck! Är ingen liten fjortisgrabb på 14 år.. Är äldre..

och jag vill inte att ni behandlar mig för min ålder.

I slutet av 2008 bestämde jag mig för att börja skriva rap musik. Blev helt såld för rap när jag var typ 10 år gammal

och har sen dess dyrkat hiphop. Nån gång i Oktober / November bestämde jag mig för att börja skriva eget.

Var till en början vrålkass men efter 2 år har jag blivit betydligt bättre.

Mitt artistnamn Ounze kom av en slump.. Har varit mycket kassa namn tidigare, och kanske bytar från Ounze till något annat i framtiden.

Satsar inte på musik som en yrke utan gör de för nöjjets skull. Pluggar just nu till nätverkstekniker och framtiden är en gåta.

När jag skriver seriöst skriver jag bara på engelska.. Inte svenska.. Man ska sätta ribban högt, och har inte spelat in något ännu.

Får jag förslag att spela in nått hos någon turk i hans vardagsrum med en mic från -60 talet eller headset från Clas Olsson tackar jag direkt, NEJ!

Jag är för stolt för mig själv och tänker inte skämma ut mig.. Ribban sätts högt och tänker inte smyg-dra ner den för att lyckas.. Jag övar

hellre någon annan stans innan jag klipper ribban!

mvh Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

...

Får jag förslag att spela in nått hos någon turk i hans vardagsrum med en mic från -60 talet eller headset från Clas Olsson tackar jag direkt, NEJ!

...

Hahaha...LOL. Skulle jag också gjort.

Välkommen å lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Äsch då, underskatta inte hemma-inspelningar. Med rätt attityd och enkelhet kan man åstadkomma underverk! Och snubblar du över en mic från 60-talet så skeppa gärna den åt mitt håll. 😉 Ser fram emot att höra mera framöver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...