Jump to content
Annons

Lite förberedelser från PC till Mac


Stigmata

Recommended Posts

Hej!

Min Mac Pro 8-core är på ingående! 😄

Så jag förbereder lite...

Idag har jag en Pc där jag kör Cubase och tänker nog fortsätta med det ett tag.

Jag har 2st SATA diskar som jag tänker använda i Mac Pro´n men dessa är ju såklart formaterade i NTFS.

Och jag vill överföra typ alla låtar på dessa till Macen, jag har läst att macen kan läsa NTFS och om dom kan det så skulle jag kunna stoppa i dessa i Pro´n överföra allt till macen och sedan formatera om dessa till "vaddetnuheterpåmacspråk" format..Eller ?

Och en annan sak....jag har 2st 19" skärmar VGA, vad behöver jag för adapter? Jag misstänker att jag behöver Minidisplay till VGA för typ 260:-/st är det rätt?

Finns dessa billigare? Kan tänkas småsnålt när man köper en dator för typ 34.000:- men just därför kanske.... ;-)

/ Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)

Hej!

Min Mac Pro 8-core är på ingående! 😄

Så jag förbereder lite...

Idag har jag en Pc där jag kör Cubase och tänker nog fortsätta med det ett tag.

Jag har 2st SATA diskar som jag tänker använda i Mac Pro´n men dessa är ju såklart formaterade i NTFS.

Och jag vill överföra typ alla låtar på dessa till Macen, jag har läst att macen kan läsa NTFS och om dom kan det så skulle jag kunna stoppa i dessa i Pro´n överföra allt till macen och sedan formatera om dessa till "vaddetnuheterpåmacspråk" format..Eller ?

Och en annan sak....jag har 2st 19" skärmar VGA, vad behöver jag för adapter? Jag misstänker att jag behöver Minidisplay till VGA för typ 260:-/st är det rätt?

Finns dessa billigare? Kan tänkas småsnålt när man köper en dator för typ 34.000:- men just därför kanske.... ;-)

/ Christoffer

Snabbt svar ja du kan föra över dina gamla filer och du sparar några tior om du köper en DVI-VGA adapter, iofs skulle jag rekommendera dig att köp två nyare skärmar, det förtjänar datorn och du får ju två schyssta högupplösta flatskärmar för 2-3000 tillsammans....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tackar.

Kanske va lite otydlig...skärmarna är

TFT plattskärm med VGA (D-sub) anslutning.

Och tyvärr är min budget redan spräckt! ;-) så jag kan

Inte köpa nya skärmar också, min fru skulle nog inte vara så nöjd...;-)

/ Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

MACOSX kan inte läsa NTFS.

Så när du formaterar dina diskar förvinner allt innehåll.

Jag tror du förstår detta men texten är lite fel i ditt inlägg så jag vill bara göra detta klart så det inte blir en överraskning senare för dig eller någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tack, jag fick för mig att MACOSX kunde läsa men ej skriva NTFS..

Men det kan vara Hackingtoshen som gjorde det..

Men då får jag överföra på annat sätt..tips någon

My bad.

Det går tydligen att läsa. Men jag har aldrig vågat chansa så det var därför jag safade i mitt svar.

Sorry!!!!

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...