Jump to content
Annons

SATT SAM 82 Mixer


Kahman (oregistrerad)

Recommended Posts

Kahman (oregistrerad)

...Vet inte om det är nödvändigt att skärma kabeln. Svårt att se om Kahman gjort det.

/F

Nej jag lödde ingen skärm/jord... Kändes inte nödvändigt för den korta biten signalkabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Annons

Läste den här tråden och vart inspirerad. Har en SATT SAM 82 Mixer och det skulle vara himla skoj att utnyttja 8 utgångar istället för 4. Är det någon som känner sig manad att åta sig jobbet att löda/fixa 4 xtra utgångar på min SATT SAM 82 Mixer.

 

Så hör gärna av er till info@drumrec.com eller mobilen 070-7981752 så får jag höra erat prisförslag för jobb/material. Bor i Sthlm.

 

Mvh

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 år senare...

Hej,

Tänkte väcka den här gamla tråden till liv med ett par frågor.

Fråga 1:

Har fått möjlighet att köpa en satt sam 82 av en vän för 5500 kr.

Tyckte själv först att detta var i överkant då jag sett dem gå för 2000, 3500 tidigare i år.

Med tanke på mängden lundahltrafos så tror jag iofs att man med direct out modden får rätt mycket mickpreamps för pengarna trots allt men det vore gött att höra vad ni själva tycker.

Fråga 2:

Är det värt att modda för att få balanserade utgångar?

Jag tänker att man potentiellt påverkar signalen med modden mer än vad vinningen för att få balanserat ut är.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kahman (oregistrerad)

5500 kr låter lite högt. Men det är svårt att säga vad dom ska kosta. Dom är ju inte speciellt vanliga eller lätta att få tag på på öppen marknad. Å andra sidan är dom ganska okända. Å tredje sidan är dom asbra! Jag bytte till mej min mot en flaska halvdyr whisky, det tyckte jag var ett bra pris... 😎

Jag tyckte inte det var värt att besvära med balanserade utgångar då jag jag har mixern i ett rack och signalen färdas ca 20cm genom en skärmad kabel rakt in i ett ljudkort. Jag har inte ångrat mej än eller haft några problem (samtliga kanaler är knäpptysta). Om du har problem med signalstörningar i studion och/eller ska skicka långt så kanske det kan vara värt det... Men signalen kommer ändå färdas många obalanserade meter inne i mixern...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Japp, håller ju med, men nu blev den köpt iallafall, det verkar som att intresset för dessa ökat på senare år.. såg en annons på vend där en låg ute för 12000 här om veckan så det verkar onekligen svårt att uppskatta pris för dessa.

Nu blir det ett balanserat ut bygge till denna. Kanske onödigt egentligen, men vi kommer ha en längre multikabel till ljudkortet i lokalen där den ska användas.

Försöker hitta vad det är för multikontakt på baksidan. Någon som vet var man kan få tag på en sådana?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 år senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...