Jump to content
Annons

Markörer/Låtslut i Tracktion


insolitus

Recommended Posts

Som jag skrev...

Jag kan inte flytta höger loopmarkör längre höger än takt 121, nån som vet varför?

Och när jag ändå startat tråden, var ändrar man hur lång låten ska vara? 😮

Manualer är det ju inte så gott om när det gäller Tracktion... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det ska gå att flytta den längre om du har någonting på något spår... (Närmare bestämt 112 takter efter slutet av det sista som finns verkar det som. Vet dock inte varför just 112 takter...).

Varför vill du förresten göra en så lång, tyst loop, om man får fråga?

Vad menar du med att ställa in hur lång låten ska vara?

Manualen: http://www.mackie.com/products/tracktion/m...n_trak_idx.html

Annan guide: http://www.adbe.org/guides/tracktion/

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för guiderna!

Jo det är så att jag mest använder Tracktion som Rewirehost till Reason, och i det här fallet så är det inga ljudklipp i Tracktion, bara VSTeffekter. Så jag får väl ta och slänga in nått för sakens skull... 😉

I Reason finns det en Endmarkör som markerar slutet på låten, tänkte om det fanns nåt liknande i Tracktion.

EDIT: Såg inte andra frågan...

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu har jag funnit en lösning på ditt bekymmer! Gör en kanal med ett tomt midi-clip som du drar ut så långt som låten ska vara, så kan du sätta markörerna runt detta sedan.

Denna begränsning är dock tydligen inte en bug, utan tanken var att man inte av misstag skulle råka rendrera på tok för långa nedmixar. Men det kan ju som sagt skapa vissa andra problem, så begränsningen ska tydligen vara borttagen nu i version 2...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...