Jump to content
Annons

Hur mycket musik lyssnar du på?


Egghuvud

Hur mycket musik lyssnar du på?  

93 röster

  1. 1. Hur mycket musik lyssnar du på?

    • 1. Hela tiden?
      42
    • 2. Ett par timmar varje dag. Annars blir jag sjuk.
      33
    • 3. Kanske en timma per dag ? typ på väg till och från jobbet.
      11
    • 4. Några gånger i veckan.
      1
    • 5. Musik? jag trodde detta var ett datingforum.
      1
    • 6. Övrigt? (specificera gärna)
      2


Recommended Posts

Jag är lite nyfiken. Min partner anklagar mig ibland för att inte tänka på något annat (henne?!!) När vi kramas finns en viss risk att jag råkar trumma några takter på hennes rygg. Då blir hon inte glad. Sedan tycker hon också att jag inte borde sitta halva nätterna med hörlurar. Hon tycker dessutom att det är nördigt att jag inte kan gå hemifrån utan min portabla cdspelare och fräscha batterier.

Kära studioiter är jag sjuk?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Sedan tycker hon också att jag inte borde sitta halva nätterna med hörlurar. Hon tycker dessutom att det är nördigt att jag inte kan gå hemifrån utan min portabla cdspelare och fräscha batterier.

Känner igen mig. Väldigt mycket. 😛

Skummar igenom massor av ny musik, laddar på mp3-spelaren varje morgon - hälften nytt, hälften sånt som lät bra igår och iförrgår. 😎

I cd-spelaren snurrar favoriterna - just nu Todd Rundgrens 'Something/Anything' och Weatheralls Fabric-CD.

Lyssnar alltid, sedan jag var sju år gammal. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha! Trumgrejen på ryggen råkar jag oxå ut för lite då och då.

"Vad är det nu för låt du har i huvet? Kan du inte koncentrera dig på mig för helvete!"

Har ett så bra jobba att jag kan sitta med lurar på hela dagarna. Hemma blir det dock mest barnskivor, förvisso även det musik, men inte lika njutbar. Jag har dock fått min dotter att somna ackompangerad av Iron Maiden... inte så jävlar tokigt för en 1-åring!

Öhhh... lämnade ämnet lite... sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan tycker hon också att jag inte borde sitta halva nätterna med hörlurar.

spela i högtalarna en stund (mitt i natten)

så uppskattar hon att det finns lurar

men grejen är nog det,

att du inte hör vad hon säger...

(verklighets flykt? 😆 )

Kära studioiter är jag sjuk?

JAAa,

men inte värre än vi andra 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ljuga om jag säger alltid, men ett par timmar om dan blir det. Lyssnar rätt koncentrerat och HÖGT i bilen - i hörlurar när jag är ute och kutar, i studion - förstås. Gillar däremot inte skvalmusik, alltså att fesjummet ha musik på i bakgrunden, ja utom när det är fest då, och då ska det fan i mig inte vara fesjummet ! 😆

Men annars, nog är man en musiknörd. Köper fortfarande oerhört mycket plattor och försöker hjälpligt hänga med där det går. Är också med i en mindre nördklubb som träffas nån gång varannan månad; kvällens värd kör muzik-qwiz (vem-skrev-låten-vilket-år-vem-lirade-bas etc) dricker sprit och sen har alla med sig en rarity-platta, en ny sensation och en gamma goding. Lyssnar, snackar nördsnack (skivomslag, producenter, släktskap mellan musiker osv) dricker bira, sen kommer vinylen fram och ja ni hajar. Vi har kört det här en 5-6 gånger nu och flera av grabbarna vet fortfarande inte vad dom andra jobbar med, om dom har familj eller vad dom heter i efternamn, men dom vet att X har en gammal Jobriath-platta, att Y varit på Hammersmith och sett Clash och att Z har snackat med Gino Vannellis basist efter en spelning.

Nörd, javisst. Egget, om det här är att vara sjuk vill jag inte bli botad! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är också med i en mindre nördklubb som träffas nån gång varannan månad; kvällens värd kör muzik-qwiz (vem-skrev-låten-vilket-år-vem-lirade-bas etc) dricker sprit och sen har alla med sig en rarity-platta, en ny sensation och en gamma goding. Lyssnar, snackar nördsnack (skivomslag, producenter, släktskap mellan musiker osv) dricker bira, sen kommer vinylen fram och ja ni hajar. Vi har kört det här en 5-6 gånger nu och flera av grabbarna vet fortfarande inte vad dom andra jobbar med, om dom har familj eller vad dom heter i efternamn, men dom vet att X har en gammal Jobriath-platta, att Y varit på Hammersmith och sett Clash och att Z har snackat med Gino Vannellis basist efter en spelning.

Det låter riktigt roligt... sedan jag flyttade så har jag tappat en del av mina: "spela 20-sekunder-ave -jättebra låt-för-att-snabbt-byta-tillen-ny-som-är-ännu-bättre-förfests-kompisar"

Det är inte lika kul att vara nörd och sitta med sina bootlegs i ensamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

oj, nu blev jag förvånad. Lyssnar knappt på musik och trodde att det var så bland folk som skriver och spelar mycket själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

Lyssnar inte heller mer än typ 1-2 timmar/dag. De senaste åren (tills för ett par månader sedan) har jag dock inte lyssnat alls eftersom jag tycker det är rätt skönt med tystnad om man inte gör musik själv.

Sedan jag köpte mig en 128 mb iAudio mp3-spelare har jag dock börjat njuta av att slippa alla tradiga konversationer på pendlingståget vilka man villigt/ovilligt lyssnat på tidigare...

Köpte mest en 128 mb för att kolla mitt behov och slippa slänga ut för mkt pengar på en sak jag sedan inte använder. Detta med lite minne tycker jag dock har en stor fördel eftersom man slipper sitta och bläddra mellan tusentals låtar. Man tvingas sitta och lyssna på HELA skivan = låtarna får tillåtelse att växa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än ett par timmar, men mindre än hela tiden.. Fyllde iallafall i "Hela tiden" 😄.

Känner igen det där på mig själv för ett par år sen iallafall; var tvungen att lyssna på musik hela jävla tiden, OCH ta med en bärbar cd-spelare om jag skulle ut och gå. Men på senare år så har jag kommit fram till att det kan vara ganska skönt att faktiskt ha det tyst och skönt ibland också; speciellt om man är ute och går. Skönt att vila öronen ibland 😎

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Här går spelaren 24/7. har två stereos. en till datorn (dessvärre knäckte jag elementen i veckan). och en som används till cdskivor och vinyl. sen har jag en kasset spelare i köket för blandband. samt 2 cd-freestyles och en kassetfreestyle.

så den som säger att jag är musiknörd, har rätt.

är nästan på väg att spränga 2000skivors gränsen också. bara orginal =)

sen skall vi inte nämna hörlurar och annat som man måste ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid när det går. DVS om jag inte glömt minidiscen när jag åker till jobbet. Annars är det musik nonstop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid musik på i någon form när jag är hemma! Fast när jag ska sova så ska det vara tyst! Det kvittar var jag är i min lägenhet så är jag omringad av musik! För jag har nämligen en lägenhet på hela 26,5 m2 😉 och skulle jag stå i dushen så höjer jag bara volymen så jag hör där också! Populär bland grannarna? Det kan ni tro att ja e 😉

Och nu har jag gått o skaffat en ipod så nu kan jag ha med mig musiken var jag än befinner mig!

Musik är livet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle velat ha ett 1½ val också 😳

Lyssnar väldigt mycket på musik, både hemma, på väg till och från jobbet och även på jobbet (brevbärare, springer trappor å shit 🙂 skönt me lite house som håller igång flåset ).

Men samtidigt så lyssnar jag ju inte hela tiden heller. Tystnad är underskattad och ibland måste man ju bara stänga av... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag lyssnar alltid på musik.. utom när jag sover förstås (ibland dröms det dock om musik) 😉 . Det fanns en tid då jag alltid halkade in på olika stilar och lyssnade uteslutande på den under en period för att sedan byta. Idag försöker jag lyssna på många olika stilar samtidigt och det är mycket roligare och mer varierande. 🙁

Det är t.ex. fantastiskt vad den gamla klassiska musiken gjort för mitt tänkande inom synthmusiken. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde ha kryssat för 1-2 timmar per dag, men valde "Övrigt… (specificera gärna)" eftersom flera kommenterat att de inte lyssnar när de sover. Jag brukar nämligen gärna lyssna när jag ska somna (30 min.) -- Ibland somnar jag innan musiken har slutat. Snårigt ifall hörlurarna rullar runt bland kuddarna 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...