Jump to content
Annons

Hjälp Med Audio technica AT-4033


kardo

Recommended Posts

Finns det någon som vet var man kan laga eller få tag i en kondensator till audio technica AT-4033 .

Den är sönder och det känns lite onödigt att skicka hela micken, när man vet vad det är som är sönder på den. Och en sådan sak kan inte kosta så mycket.

har provat på ELFA men hittar ingen, jag provade också en radioaffär som lagar men dom gav mej en annan sorts plast kondensator med visserligen samma värden men micken lät inte som den skulle när jag jämförde med min andra likadana mick,

har letat på nätet men det är som en nål i en höstack. Är där någon kanske vet ???

post-19442-056890700 1280171484_thumb.jpg

post-19442-086784700 1280171485_thumb.jpg

Sådan här söker jag med samma värde

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Vad blev det för fel på ljudet då? Hur säker är du på att du fick rätt värde? Kondingar brukar inte paja helt utan vidare, kanske är det någon mer komponent som är trasig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blev det för fel på ljudet då? Hur säker är du på att du fick rätt värde? Kondingar brukar inte paja helt utan vidare, kanske är det någon mer komponent som är trasig.

Hej! Man kan säga att det blev dovare ljud och värdet var rätt han som äger affären har hållt på med elektronik nog hela sitt liv men han kunde inte hitta några heller i sina kataloger för kondingen uppträder som en slags förmick , sa han . jag vet inte för jag är inte så själv insatt i det

micken har blivit tappad en gång så förmodligen är det de som tagit itu den ,när man knackar på den innan den var avlöddad då började den fungera.

och själva micken fungerade med dom andra kondingarna så det måste vara dom det är fel på.

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)
när man knackar på den innan den var avlöddad då började den fungera.

Är du säker på att kondingen är trasig och att det inte bara var glapp i lödningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Ja tyvärr ! Jag har lödat om den ,och man vill inte kasta en sådan mick bara för en sådan sak.

Gå till nån annan som servar elektronik, kan hända din kompis inte kan tillräckligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Hej! Man kan säga att det blev dovare ljud och värdet var rätt han som äger affären har hållt på med elektronik nog hela sitt liv men han kunde inte hitta några heller i sina kataloger för kondingen uppträder som en slags förmick , sa han . jag vet inte för jag är inte så själv insatt i det

micken har blivit tappad en gång så förmodligen är det de som tagit itu den ,när man knackar på den innan den var avlöddad då började den fungera.

och själva micken fungerade med dom andra kondingarna så det måste vara dom det är fel på.

Förmick? Någon är ute och cycklar. Om du har andra kondingar som fungerar så mät på dessa kondingar så vet du vilket värde det ska vara. Skillnaden mellan olika tillverkare av film kondensatorer

är mycket liten. Det finns två alternativ. Kondingen har fel värde eller det är något annat som också är trasigt. Prova med 10 ggr så stort värde resp 10 ggr så litet värde som den som du redan provat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...