Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I slutet av Februari kommer sveriges (vÀrldens??) första kompletta musikercommunity att öppna pÄ www.musport.com ! DÀr kommer alla instrument och inspelningsintresserade kunna möta umgÄs och framförallt möta nya mÀnniskor!! Inte bara svenskar utan folk över grÀnserna kan hitta nya proffessionella och sociala kontakter inom musik.

Forum, lÀnkarkiv, egna sidor etc etc och lite hemliga funktioner..=)

Just nu gÄr det att registrera sitt intresse och fÄ ett mail dagen det öppnar...lovar att ni kommer inte bli besvikna!!!

/ musport.com crew

Annons
Postat

Sveriges första kompletta musikercommunity?

Mmm... För communitys som t.ex. jamma.nu Àr inkompletta eller vad? :rolleyes:

Postat

tja!

NejdÄ..det va inte sÄ jag menade...missförstÄ mig rÀtt..=)

jamma e kanon, men detta Àr lite annorlunda. (inte bara i sverige)

Communityn delar ju ganska mycket i grunden men mycket skiljer.

Check it out, diggar du inte det sen sÄ maila gÀrna mig vad vi kan göra bÀttre!

Mvh

Johan Olsson

musport.com

Postat

Grunden Àr pÄ engelska (med sprÄkval. bla svenska)

Men folk kommunicerar pÄ vilka sprÄk dom vill!

Engelska Àr ju det sprÄk som Àr lÀttast att umgÄs me folk frÄn andra lÀnder pÄ (forum etc.)

Men som sagt...folkl bestÀmmer sjÀlva!

Postat

Grunden Àr pÄ engelska (med sprÄkval. bla svenska)

Om man ska vara petig Àr den ju dÄ inte direkt svensk eftersom man kan ha andra sprÄk och medlemmar frÄn andra lÀnder kan vara dÀr.

Hoppas det klargjorde det hela.. 😆

Postat

fan va jag skriver...

Det Àr en förkortning pÄ "musicians portal" helt enkelt (engelskan dÀr igen hehe).

eller som apple hade skrivit "portalen till din musikaliska livsstil" eller nÄtt..=)

Postat (redigerat)

Jag gissar att det Àr en definitionsfrÄga - men nog tycker vi att detta sÄvÀl som mÄnga andra forum i Sverige (och vÀrlden) Àr musikercommunities! BerÀtta gÀrna mer vad er tjÀnst gÄr ut pÄ.

EDIT: www.trance.nu Àr ytterligare ett bra exempel - kanske bÀttre.

EDIT 2: Ahhh, dubbelpostning. SlÄr ihop trÄdarna och uppmanar enligt Forumreglerna att inte göra dubbelpostningar.

Redigerat av Olsberg
Postat
Varför namnet "MUSport"?? 😛

"MU"-stÄr vÀll för musik.. eller?

Och "Sport".... 😄

Det ska vĂ€l lĂ„ta lite KOmiskt.... 🙂

Postat

AngÄende olsbergs inlÀgg:

Ja, sjÀlvklart Àr det mycket en definitionsfrÄga. Jag antar att folk fÄr bilda sig en egen uppfattning om sidan.

Men det jag kan sÀga Àr att sidan Àr tÀnkt till folk inom musikbranschen pÄ flera plan. BÄde för att trÀffa nya proffessionella kontakter men Àven bara för att hÀnga o snacka om ett delat intresse.

Sidan Àr helt gratis och precis som alla andra communitys i princip har alla anvÀndare en egen sida med mail, gÀstbok etc.

Men med fokus kanske lite mer pÄ funktioner som Àr andvÀndbara och kul mer för musiker.

Om man ska förenkla det sÄ kan man sÀga att det Àr lite som jamma.nu fast för folk av olika nationaliteter,helt oberoende av musikstil, du kan Àven hitta textskrivare, lÄtskrivare, producenter och flera aspekter av musiklivet dÀr, samt vara liite mer i ett proffessionellt syfte som jag tidigare skrivit.

NÀr den öppnar kommer det vara de mest grundlÀggande funktioner som Àr uppe, men vi kommer bygga pÄ med ett flertal funktioner efterhand.

Vi bygger HELA sidan sjÀlva (inga fÀrdiga mallar etc)

vilket gör att vi kan bygga den precis som folk vill ha den, bÄde funktionsmÀssigt och designmÀssigt.

DÀrför hoppas vi kunna göra den mest kompletta portalen för musiker som finns!

Med er hjÀlp och ert och samarbete kan vi göra det iaf...

Med vÀnlig hÀlsning

/musport.com crew

Postat

Annars gillar jag detta forumet för att det kÀnns lagom stort...

TĂ€cker nog in de flesta instrument, musikriktningar (nu nĂ€r vi Ă€ven har pundarpop 😄 ) Ă€ven om dansbandarna hĂ„ller en lĂ„g profil. NĂ„gra har musikindustrierfarenheter medans andra, som jag, har precis börjat med blockflöjt inom den kommunala muzakskolan.

Det dĂ€r med lagom stort Ă€r faktiskt rĂ€tt viktigt. DĂ„ blir det naturligare att svara pĂ„ frĂ„gor inom den specialkunskap man besitter. Är det för stort blir det lĂ€tt att man lĂ„ter nĂ„n annan svara...

Men det Àr klart att vi hoppas att det nya forumet blir det fantastiska forumet vi inte visste vi behövde.

SĂ„ lycka till

Postat

Jag Hoppas att storleken kan vara en styrka sÄ vÀl som en svaghet.

Vi vill absolut inte vara ett substitut till denna sidan eller nÄn annan forumsida över huvudtaget. För det vi sysslar med Àr helt enkelt en helt annan sak!

Om jag ska tala för mig sjÀlv sÄ Àr jag precis som mÄnga andra medlem pÄ en sÄdÀr 50 forum o communitys..=)

Det Àr sÄ det ska vara, alla Àr olika, alla har styrkor och svagheter...

Men visionen Àr ju sjÀlvklart att vara bÀst (som allas vision Àr)

Alla som Àr medlemmar hÀr borde vara medlemmar hos oss och vice versa...

Det handlar om komplement inte om substitut.

DÄ fÄr man ut mest av det.

/Johan

Postat

Aha, som en LunajstÄjm fast för musiker/producenter/intresserade av musik?

/Daniel

Postat

haha..jo, jag har försökt undvika den jÀmförelsen av uppenbara skÀl..=)

men man skulle nog kunna sÀga sÄ ja, (inte riiiktigt lika gulligulligullmys*ler* dÄ men)

😉

Postat

men man skulle nog kunna sÀga sÄ ja, (inte riiiktigt lika gulligulligullmys*ler* dÄ men)

😉

Fan ocksĂ„, jag vill juh ha gullimullidullipluttimys juh .. *ler* 😉

Postat

😉

Fan ocksĂ„, jag vill juh ha gullimullidullipluttimys juh .. *ler* 😉

DÄ kan du anvÀnda lunariseraren

Postat
Varför namnet "MUSport"?? 😉

Och "Sport".... 😉

Jag har precis stigit upp sĂ„ min frĂ„ga kan vara helt ute, men, SKÄMTAR DU? Hehe

Postat

😳

Fan ocksĂ„, jag vill juh ha gullimullidullipluttimys juh .. *ler* 😆

DÄ kan du anvÀnda lunariseraren

Hahahaha nu har jag ett tidsfördriv som rÀcker i veckor =).

Postat
Varför namnet "MUSport"?? 😆

Och "Sport".... 😳

Jag har precis stigit upp sĂ„ min frĂ„ga kan vara helt ute, men, SKÄMTAR DU? Hehe

Eller Ă€r det mig du frĂ„gar? đŸ˜±

Postat
Varför namnet "MUSport"?? 😆

Och "Sport".... đŸ˜±

Eller Ă€r det mig du frĂ„gar? đŸ˜Č

vem vet, det kanske Ă€r mig han frĂ„gar 😳

///minus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.