guraguden Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 I slutet av Februari kommer sveriges (vÀrldens??) första kompletta musikercommunity att öppna pÄ www.musport.com ! DÀr kommer alla instrument och inspelningsintresserade kunna möta umgÄs och framförallt möta nya mÀnniskor!! Inte bara svenskar utan folk över grÀnserna kan hitta nya proffessionella och sociala kontakter inom musik. Forum, lÀnkarkiv, egna sidor etc etc och lite hemliga funktioner..=) Just nu gÄr det att registrera sitt intresse och fÄ ett mail dagen det öppnar...lovar att ni kommer inte bli besvikna!!! / musport.com crew
Linus Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Sveriges första kompletta musikercommunity? Mmm... För communitys som t.ex. jamma.nu Àr inkompletta eller vad?
guraguden Postat 18 januari 2005 TrÄdstartare Postat 18 januari 2005 tja! NejdÄ..det va inte sÄ jag menade...missförstÄ mig rÀtt..=) jamma e kanon, men detta Àr lite annorlunda. (inte bara i sverige) Communityn delar ju ganska mycket i grunden men mycket skiljer. Check it out, diggar du inte det sen sÄ maila gÀrna mig vad vi kan göra bÀttre! Mvh Johan Olsson musport.com
Ken KÀngström Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Kommer den att vara pÄ engelska? eller finns det sprÄkval? Det avgör om jag kommer hÀnga dÀr.
guraguden Postat 18 januari 2005 TrÄdstartare Postat 18 januari 2005 Grunden Àr pÄ engelska (med sprÄkval. bla svenska) Men folk kommunicerar pÄ vilka sprÄk dom vill! Engelska Àr ju det sprÄk som Àr lÀttast att umgÄs me folk frÄn andra lÀnder pÄ (forum etc.) Men som sagt...folkl bestÀmmer sjÀlva!
joachime Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 PÄ Sveriges första kompletta musikerforum pratar alla engelska. SÄ det sÄ.
Tokas Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Varför namnet "MUSport"?? đ "MU"-stĂ„r vĂ€ll för musik.. eller? Och "Sport".... đ
guraguden Postat 18 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 18 januari 2005 Grunden Ă€r pĂ„ engelska (med sprĂ„kval. bla svenska) Om man ska vara petig Ă€r den ju dĂ„ inte direkt svensk eftersom man kan ha andra sprĂ„k och medlemmar frĂ„n andra lĂ€nder kan vara dĂ€r. Hoppas det klargjorde det hela.. đ
guraguden Postat 18 januari 2005 TrÄdstartare Postat 18 januari 2005 fan va jag skriver... Det Àr en förkortning pÄ "musicians portal" helt enkelt (engelskan dÀr igen hehe). eller som apple hade skrivit "portalen till din musikaliska livsstil" eller nÄtt..=)
Björn Olsberg Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 (redigerat) Jag gissar att det Àr en definitionsfrÄga - men nog tycker vi att detta sÄvÀl som mÄnga andra forum i Sverige (och vÀrlden) Àr musikercommunities! BerÀtta gÀrna mer vad er tjÀnst gÄr ut pÄ. EDIT: www.trance.nu Àr ytterligare ett bra exempel - kanske bÀttre. EDIT 2: Ahhh, dubbelpostning. SlÄr ihop trÄdarna och uppmanar enligt Forumreglerna att inte göra dubbelpostningar. Redigerat 18 januari 2005 av Olsberg
insolitus Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Varför namnet "MUSport"?? đ "MU"-stĂ„r vĂ€ll för musik.. eller? Och "Sport".... đ Det ska vĂ€l lĂ„ta lite KOmiskt.... đ
guraguden Postat 19 januari 2005 TrÄdstartare Postat 19 januari 2005 AngÄende olsbergs inlÀgg: Ja, sjÀlvklart Àr det mycket en definitionsfrÄga. Jag antar att folk fÄr bilda sig en egen uppfattning om sidan. Men det jag kan sÀga Àr att sidan Àr tÀnkt till folk inom musikbranschen pÄ flera plan. BÄde för att trÀffa nya proffessionella kontakter men Àven bara för att hÀnga o snacka om ett delat intresse. Sidan Àr helt gratis och precis som alla andra communitys i princip har alla anvÀndare en egen sida med mail, gÀstbok etc. Men med fokus kanske lite mer pÄ funktioner som Àr andvÀndbara och kul mer för musiker. Om man ska förenkla det sÄ kan man sÀga att det Àr lite som jamma.nu fast för folk av olika nationaliteter,helt oberoende av musikstil, du kan Àven hitta textskrivare, lÄtskrivare, producenter och flera aspekter av musiklivet dÀr, samt vara liite mer i ett proffessionellt syfte som jag tidigare skrivit. NÀr den öppnar kommer det vara de mest grundlÀggande funktioner som Àr uppe, men vi kommer bygga pÄ med ett flertal funktioner efterhand. Vi bygger HELA sidan sjÀlva (inga fÀrdiga mallar etc) vilket gör att vi kan bygga den precis som folk vill ha den, bÄde funktionsmÀssigt och designmÀssigt. DÀrför hoppas vi kunna göra den mest kompletta portalen för musiker som finns! Med er hjÀlp och ert och samarbete kan vi göra det iaf... Med vÀnlig hÀlsning /musport.com crew
tryff Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Annars gillar jag detta forumet för att det kĂ€nns lagom stort... TĂ€cker nog in de flesta instrument, musikriktningar (nu nĂ€r vi Ă€ven har pundarpop đ ) Ă€ven om dansbandarna hĂ„ller en lĂ„g profil. NĂ„gra har musikindustrierfarenheter medans andra, som jag, har precis börjat med blockflöjt inom den kommunala muzakskolan. Det dĂ€r med lagom stort Ă€r faktiskt rĂ€tt viktigt. DĂ„ blir det naturligare att svara pĂ„ frĂ„gor inom den specialkunskap man besitter. Ăr det för stort blir det lĂ€tt att man lĂ„ter nĂ„n annan svara... Men det Ă€r klart att vi hoppas att det nya forumet blir det fantastiska forumet vi inte visste vi behövde. SĂ„ lycka till
guraguden Postat 19 januari 2005 TrÄdstartare Postat 19 januari 2005 Jag Hoppas att storleken kan vara en styrka sÄ vÀl som en svaghet. Vi vill absolut inte vara ett substitut till denna sidan eller nÄn annan forumsida över huvudtaget. För det vi sysslar med Àr helt enkelt en helt annan sak! Om jag ska tala för mig sjÀlv sÄ Àr jag precis som mÄnga andra medlem pÄ en sÄdÀr 50 forum o communitys..=) Det Àr sÄ det ska vara, alla Àr olika, alla har styrkor och svagheter... Men visionen Àr ju sjÀlvklart att vara bÀst (som allas vision Àr) Alla som Àr medlemmar hÀr borde vara medlemmar hos oss och vice versa... Det handlar om komplement inte om substitut. DÄ fÄr man ut mest av det. /Johan
D Vibe Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Aha, som en LunajstÄjm fast för musiker/producenter/intresserade av musik? /Daniel
guraguden Postat 19 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 januari 2005 haha..jo, jag har försökt undvika den jĂ€mförelsen av uppenbara skĂ€l..=) men man skulle nog kunna sĂ€ga sĂ„ ja, (inte riiiktigt lika gulligulligullmys*ler* dĂ„ men) đ
D Vibe Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 haha..jo, jag har försökt undvika den jĂ€mförelsen av uppenbara skĂ€l..=) men man skulle nog kunna sĂ€ga sĂ„ ja, (inte riiiktigt lika gulligulligullmys*ler* dĂ„ men) đ Fan ocksĂ„, jag vill juh ha gullimullidullipluttimys juh .. *ler* đ
Björn Olsberg Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Guraguden: Tack för en bÀttre bild! Ska bli spÀnnande att se nÀr ni lanserar tjÀnsten.
Björn Olsberg Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 TĂ€cker nog in de flesta instrument, musikriktningar (nu nĂ€r vi Ă€ven har pundarpop đ ) Ă€ven om dansbandarna hĂ„ller en lĂ„g profil. Nattvaktarn övertygar đ
Neko Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 haha..jo, jag har försökt undvika den jĂ€mförelsen av uppenbara skĂ€l..=) men man skulle nog kunna sĂ€ga sĂ„ ja, (inte riiiktigt lika gulligulligullmys*ler* dĂ„ men) đ Fan ocksĂ„, jag vill juh ha gullimullidullipluttimys juh .. *ler* đ DĂ„ kan du anvĂ€nda lunariseraren
punkrockdude Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Varför namnet "MUSport"?? đ "MU"-stĂ„r vĂ€ll för musik.. eller? Och "Sport".... đ Jag har precis stigit upp sĂ„ min frĂ„ga kan vara helt ute, men, SKĂMTAR DU? Hehe
Ken KĂ€ngström Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 haha..jo, jag har försökt undvika den jĂ€mförelsen av uppenbara skĂ€l..=) men man skulle nog kunna sĂ€ga sĂ„ ja, (inte riiiktigt lika gulligulligullmys*ler* dĂ„ men) đł Fan ocksĂ„, jag vill juh ha gullimullidullipluttimys juh .. *ler* đ DĂ„ kan du anvĂ€nda lunariseraren Hahahaha nu har jag ett tidsfördriv som rĂ€cker i veckor =).
Tokas Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Varför namnet "MUSport"?? đ "MU"-stĂ„r vĂ€ll för musik.. eller? Och "Sport".... đł Jag har precis stigit upp sĂ„ min frĂ„ga kan vara helt ute, men, SKĂMTAR DU? Hehe Eller Ă€r det mig du frĂ„gar? đ±
Plus o Minus Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Varför namnet "MUSport"?? đ "MU"-stĂ„r vĂ€ll för musik.. eller? Och "Sport".... đ± Jag har precis stigit upp sĂ„ min frĂ„ga kan vara helt ute, men, SKĂMTAR DU? Hehe Eller Ă€r det mig du frĂ„gar? đČ vem vet, det kanske Ă€r mig han frĂ„gar đł ///minus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.