Jump to content
Annons

Behöver omedelbar hjälp! MUTO ljudkort


MouszE

Recommended Posts

Hej

Jag behöver hjälp med hur jag ska ställa in på mitt MOTU ULTRALITE MKIII HYBRID för att jag ska kunna höra mig själv i bakgrunden medans jag spelar in och inte bara bakgrundsmusiken?

Hade uppskattat ett snabbt och bra svar snarast möjligt, tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

  1. Öppna CueMix.
    I menyn Phones längst upp kan du välja vad som ska gå till lurarna, (Main Out 1-2, Analog 1-2 tom 7-8, SPDIF eller Phones-mix)
    Välj Phones.
     
  2. Gör en hörlursmix av musikspåren i Cubase.
    Om en individuell hörlursmix är onödigt för dig och du vill höra alla kanaler, gör bara en send på masterregeln. Skicka den till ljudkortsutgången som motsvarar hörlursutgången på fronten. (I mitt fall är det utgång 11-12.)
     
  3. Klicka på Mixes, här kan du göra 8 olika mixar av inkommande mikrofoner.
    cuemix1.jpg
    Bus 1 använder jag till den utgång där jag har min lyssning inkopplad, och där vill jag inte höra mikrofoner så jag har satt dem i mute.
     
  4. Växla till Bus 2.
    cuemix2.jpg
    Bus 2 tänker jag skicka till lurarna (dit musiken från Cubase redan går) så jag väljer Phones 1-2 som utgång på Bus 1-2.
     
  5. Jag har vridit upp mikrofon 1 och 2 i mixen. I det här fallet blir det bara inspelning med mik 1 så jag har satt den andra i mute-läget.
    Nu hörs mik 1 i lurarna, utan någon fördröjning/latency.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...