Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har letat genom hela programmet och manualen och börjar oroas över att det inte går att lyssna Solo i AFL-läge???

Jag har patchat in en 1176 och då använt mig av utility-pluggen. Funkar bra när jag lyssnar på hela mixen men jag kan inte sololyssna sången där 1176an ligger för då försvinner signalen. Soloknappen ligger alltså pfl och detta går ej att ändra på?

Annons
Postat
Jag har letat genom hela programmet och manualen och börjar oroas över att det inte går att lyssna Solo i AFL-läge???

Jag har patchat in en 1176 och då använt mig av utility-pluggen. Funkar bra när jag lyssnar på hela mixen men jag kan inte sololyssna sången där 1176an ligger för då försvinner signalen. Soloknappen ligger alltså pfl och detta går ej att ändra på?

ligger den före insert också?

Postat

ja det verkar inte bättre...

Förtydligande: jag har alltså på leadsångspåret lagt en utility-plugg på första insertsloten. Via utilityn går jag ut till en 1176LN och tillbaka igen. Funkar kanon så länge jag som sagt lyssnar hela mixen, men jag kan inte sololyssna på leadsången... Efter lite googlande verkar det tyvärr som att detta är en brist i logic...

Postat

Har också irriterat mig på det här, men fick lösningen förklarad för mig häromdagen.

Har inte hunnit testa det själv men lösningen är enkel. Det du behöver göra är att ställa outputkanalerna som används av I/O-pluggen i solo safe mode. Det gör du genom att controlklicka på utgångens soloknapp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.