Jump to content
Annons

Svart eller grön tele-plugg?


Shoffe

Recommended Posts

Jag har precis köpt ett par AKG hörlurar och där följde med två typ tele-pluggar eller vad man ska säga ...

Jag bara undrar vad som är skillnaden på dom, om där är någon? 😉

Den ena har svarta "sträck" och den andra gröna, och är lite kortare.

tele-pluggar.JPG

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Inga av pluggarna är "balanserade" i detta fallet. De är TRS kontaker och i detta fallet skickas det ut vänster, höger och jord. Som alltid, jag är inte 100% säker.

Du har så rätt.. Fast det blir nog bättre diskant med den gröna. det har att göra med photomity-effekten.. Passa er för röda isolatorer.. Visst det blir lägre latency men jäkligt lätt fasfel i midden. Låter skräp på gitarrer, rhodes och klarinett men funkar klockrent i dansbandssammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

skumt att du fått med två. De gör samma sak.

De är adaptrar för att gå från 3,5mm stereo-tele till 6,35mm stereo-tele.

Att snacka balanserat i detta fall är helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte vara så enkelt att någon i butiken plockade upp lurarna, råkade tappade ner en extra teleplugg med svarta ringar i din kartong och sedan sålde lurarna till dig? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har så rätt.. Fast det blir nog bättre diskant med den gröna. det har att göra med photomity-effekten.. Passa er för röda isolatorer.. Visst det blir lägre latency men jäkligt lätt fasfel i midden. Låter skräp på gitarrer, rhodes och klarinett men funkar klockrent i dansbandssammanhang.

Fast röda isolatorer fungerar jättebra i ett par lurar jag har hemma... Det står Digital med stora bokstäver på lurarna så jag antar att det är digitala hörlurar.

Assnyggt om man spelar upp soundtracket till Indiana Jones... och nästintill ingen latency.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte vara så enkelt att någon i butiken plockade upp lurarna, råkade tappade ner en extra teleplugg med svarta ringar i din kartong och sedan sålde lurarna till dig?

hehe nä, jag tror tyvärr inte det är så enkelt... det var till och med ett extra litet fack där den satt...

men jaja, tack så mycket alla. jag får väl testa dom lite nogrannare och se om jag kommer fram till något. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

.. Fast det blir nog bättre diskant med den gröna. det har att göra med photomity-effekten.. Passa er för röda isolatorer.. Visst det blir lägre latency men jäkligt lätt fasfel i midden. Låter skräp på gitarrer, rhodes och klarinett men funkar klockrent i dansbandssammanhang.

haha dagens 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Umm.. fanns det två fack för adaptrarna?. Eller satt den ena på från början och sedan fanns det också ett fack? Jag vill ju tro att det skett ett lyckat missöde på fabriken eller i musikaffären. D.v.s. att du råkade få för mycket för pengarna.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

De har inte lite olika gängor inuti, eller att den ena har och den andra inte har?

Eller så har de bara insett att såna där går sönder efter ett tag, eller så slarvar man bort dem (åtm jag), så du har fått en extra helt enkelt.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
De har inte lite olika gängor inuti, eller att den ena har och den andra inte har?

Eller så har de bara insett att såna där går sönder efter ett tag, eller så slarvar man bort dem (åtm jag), så du har fått en extra helt enkelt.

// David

Men varför skicka med två olika i s f?

Nä, jag tror att den den ena går fort. Särskilt den högra och den vänstra.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka ett brev till Studio redaktionen så får Mats agera Janne Josefsson och gräva i skumrask företaget AKG för att få reda på att det hela handlar om barnarbete och pengatvätt i sydamerika. De smugglar säkert knark också, djävla as!

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka ett brev till Studio redaktionen så får Mats agera Janne Josefsson och gräva i skumrask företaget AKG för att få reda på att det hela handlar om barnarbete och pengatvätt i sydamerika. De smugglar säkert knark också, djävla as!

/Majken

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ena satt på från början, och den andra i ett specielt fack.

...och du tvekade när jag sa att musikaffären råkat sätta på en extra kontakt när de hade uppe lurarna? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...