Jump to content
Annons

Skärmupplösning


Borghild

Recommended Posts

Hejsan! Jag är ny här på forumet och funderar starkt på att införskaffa någon version av Cubase till min lilla PC, vars skärm inte har större upplösning än 1024 x 576. Är det någon som har erfarenhet av att köra Cubase under sådana omständigheter och vet om det fungerar över huvud taget? Eller om det finns något annat relativt likvärdigt program som fungerar? Naturligtvis kan jag ansluta en extern skärm, men det vore en fördel att inte alltid behöva ha det så om det går att slippa. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan! Jag är ny här på forumet och funderar starkt på att införskaffa någon version av Cubase till min lilla PC, vars skärm inte har större upplösning än 1024 x 576. Är det någon som har erfarenhet av att köra Cubase under sådana omständigheter och vet om det fungerar över huvud taget? Eller om det finns något annat relativt likvärdigt program som fungerar? Naturligtvis kan jag ansluta en extern skärm, men det vore en fördel att inte alltid behöva ha det så om det går att slippa. 😑

Det "fungerar" men det är såklart lite bökigt då mixern inte får plats helt "utvecklad".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det "fungerar" men det är såklart lite bökigt då mixern inte får plats helt "utvecklad".

Men vad bra! Jo, en liten skärm ger ju sällan en tillfredsställande arbetsyta, men jag är van vid att många program helt enkelt bara kraschar när jag försöker köra dem med min vanliga skärm, så detta var goda nyheter. 😏 Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...