Jump to content
Annons

EMT 140 Classic plate reverb


Bluemoon

Recommended Posts

Annons
Ska användas till sång....

Är det någon som har bra erfarenhet av detta reverb från Universal audio?

EMT 140 Classic

Nån som har något annat liknande och i samma prisklass (ca. 2000kr) eller lägre att rek. också?

Tack på förhand!

Ja, EMT 140 låter verkligen svinbra! Sen finns ju oxå EMT 250 fast det är ju det första digitala reverbet som kom, men ska oxå vara riktigt bra, av det lilla jag hört. Jag har köpt det men kan ännu inte testa det.

140 är ju som sagt ett plåtreverb och det har jag avnänt till precis allt.Från trummor till sång och piano.

Vet inte vad det kan finnas för pluggar i 2000 - klassen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har EMT 140 men inte använt den tillräckligt mycket för att kunna ge ett bra omdöme men den låter inte dåligt direkt. Passar jättebra till sång. Om du redan har ett UAD-kort så det är ju bara att testa själv med 14-dagars demon innan du bestämmer dig för att köpa. Uaudio skickar dessutom varje månad ut olika rabattcheckar till reg. användare. Denna månad är det 50 USD rabatt på plugins och dessutom 20% rabatt på RE-201. Med andra ord betalar du 150 USD (1116:-) för EMT140

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

TONHER (oregistrerad)
Vad menar du med uad-kort? i övrigt anväder jag sonar när jag spelar in sång genom great river pre och lynx aurora fw.

Som UA uttrycker det själva:

Note: All UAD Powered Plug-Ins require a UAD-2 or previous-generation UAD-1 card, as well as the latest version of the Powered Plug-Ins software.

Du behöver alltså ett UAD-Kort för att kunna använda pluggar från UA.

Jag kan dock starkt rekomendera Audio Damage: ADverb "Vintage digital plate", inte särskillt dyr med tanke på vad du får!

Titta på denna länkADverb

/ Tony

Redigerat av TONHER
Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte att man måste ha det när jag tittade närmare på UAs hemsida 🙂 lägger ner det reverbet med andra ord. Har hittat lite andra förslag som jag ska ladda hem demo på. tack för tipsen! och även lärdomen om uad-kort 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

skaffa dig Bricasti-impulser till ett konvolverande(säger man så??) reverb....typ spacedesigner till logic....eller altiverb eller nåt. dom låter fruktansvärt bra....waves rverb och lexicons "PCM Native Reverb Plug-in Bundle" är väldigt bra också.

använde uad's EMT 140 förrut en del (använder i princip inte UAD-kortet längre), men kände liksom inte direkt att det var bättre än impulserna (bla bricasti, men finns några till "banker" som jag inte minns riktigt) till spacedesigner.....! vad gäller impulsreverb så gäller det dock att man letar rätt på de impulser som är bra. det finns mkt skit där ute också....det finns dessutom både bra och dåliga impulser från de stor kända hårdvarureverbsen....så man måste hitta de som är bra.

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, EMT 140 och "storebrorsan" 250 låter olika bra på olika saker men de kräver ju oxå hårdvaran.

Jag var på ett seminarie i kväll där det kom fram att en snubbe från Polen hade gjort Impulser av Bricastireverbet som dessutom gick att ladda ned gratis.. så det kan ju vara en höjdare om du har lite deg.. tror t.o.m att om de är i form av Wav-filer kan gå att importera i vilket konvolverande reverb som helst.. ( som kan importera impulser då alltså.. /missförstånd away anm.)

Länk från Gearslutz

Lycka till

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...