slejnard Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 BD med musnspel: http://www.youtube.com/watch?v=ZxC6PyietZs&NR=1
Memphis Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Pft, jag bryr mig väl inte om sånt. Ge ett motexempel. Senast i typ förrgår när jag skrev "That 70th show?.... 😑
Neosus Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 På tal om Bob Dylan. Han måste vara en av världens bästa trubadurer. Letade lite oldstuff. Leta rätt på hans första skiva så kan ni höra. Denna är fin men kan vara från nåt annat:http://www.youtube.com/watch?v=Asjz6JjS4OQ...feature=related Ja, han är ett kapitel för sig i musikens historia!
Memphis Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 jag dingis å 4 anonyma Varför ska folk vara anonyma hela jäkla tiden!! 😄 😑
Micke H Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Micke: - Vara hårdrockare och datanörd... - Samtidigt..... Och såklart: Jag gillade min. 😑
Micke H Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 To say you cannot change the world, is to say there is no such thing as a new idea. Only a new idea can change the world.
Memphis Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Nej, nu har jag slappat vid datorn i 6 timmar, får göra lite nytta ett tag nu. xD Herrå! 😛
Dingbats Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Senast i typ förrgår när jag skrev "That 70th show?.... 😛 Det var ju inte stavning, det var ju att du skrev fel ord.
SadamJR Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Lis och kyckling? Lis och korv? Lis och fläskfilé? ...med sås? 😛 Lis och kolv?
Pico Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Va fan, slog lock för ena örat... i det andra låter det som att det regnar i hallen. 😛
SadamJR Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Det är svårt att vara kommunist när man vet att det är ineffektivt och dåligt. Det finns väl ändå skillnader mellan högerspöke och kommunist. Hur tycker du att den ultrafria marknaden, som lanserades av chicagoskolan, och som i stort sett alla nationalekonomer förespråkar har funkat de senaste åren?
Overkill Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Det finns väl ändå skillnader mellan högerspöke och kommunist. Hur tycker du att den ultrafria marknaden, som lanserades av chicagoskolan, och som i stort sett alla nationalekonomer förespråkar har funkat de senaste åren? Jag har ingen koll på det, men det har väl inte direkt funnits några marknader som är helt fria en längre tid? I modern tid.
SadamJR Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Varför ska folk vara anonyma hela jäkla tiden!! 😄 😛 Nån sa att det var för att det är bekvämt.
SadamJR Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Jag har ingen koll på det, men det har väl inte direkt funnits några marknader som är helt fria en längre tid? I modern tid. Talar bara om de senaste 10-20 åren, och de massiva avregleringar vi har sett under denna tid.
Overkill Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 (redigerat) Talar bara om de senaste 10-20 åren, och de massiva avregleringar vi har sett under denna tid. Det man vill uppnå med fria marknader är perfekt konkurrens, och om perfekt konkurrens råder så är alla varor på en specifik marknad direkta substitut, men så är det inte i verkligheten. Inte alla är beredda att byta ut sina Nike-skor mot ett par motsvarande från Adidas, och det gör att marknaden per definition blir imperfekt. Men med en fri marknad kommer man närmare jämvikten och alla tjänar på det, även om den är imperfekt. Avregleringar är ju svåra att säga såhär allmänt om det är bra eller dåligt, men ju friare desto närmare bör man i teorin komma perfekt konkurrens och effektivitet. Redigerat 9 april 2010 av Overkill
SadamJR Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Det man vill uppnå med fria marknader är perfekt konkurrens, och om perfekt konkurrens råder så är alla varor på en specifik marknad direkta substitut, men så är det inte i verkligheten. Inte alla är beredda att byta ut sina Nike-skor mot ett par motsvarande från Adidas, och det gör att marknaden per definition blir imperfekt. Men med en fri marknad kommer man närmare jämvikten och alla tjänar på det, även om den är imperfekt. Avregleringar är ju svåra att säga såhär allmänt om det är bra eller dåligt, men ju friare desto närmare bör man i teorin komma perfekt konkurrens och effektivitet. I teorin. Nike - Adidas. I teorin igen. Om avreglereingar behöver man enligt mening inte uttala sej rent allmänt om de är bra eller dåliga. Enligt mitt förmenande kan man se ganska tydligt att de stinker, när de går för långt, som de gjort på senare år. Ge gärna exempel på motsatsen.
Overkill Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 I teorin. Nike - Adidas. I teorin igen. Om avreglereingar behöver man enligt mening inte uttala sej rent allmänt om de är bra eller dåliga. Enligt mitt förmenande kan man se ganska tydligt att de stinker, när de går för långt, som de gjort på senare år. Ge gärna exempel på motsatsen. Men mycket av det teorierna säger har testats empiriskt (dvs ekonometri) och stämmer. Jag har varken exempel för eller emot din tes, men grejen med avregleringar är väl också att avregleringarna i början kan ha dåliga effekter innan man lär sig var gränserna går. Avregleringen på kreditmarknaden ledde till 90-talskrisen, och det var ju dåligt, men dess påverkan i ett längre perspektiv kan säkerkligen vara bra. Jag vet inte om marknaden fortfarande är avreglerad, men i så fall så är det ju uppenbarligen bättre än en reglerad marknad i ett längre perspektiv. Nationalekonomin handlar ofta om att det på lång sikt naturligt blir bra, men problemet i praktiken blir ju att ha tålamod och att låta marknaden vara fri tillräckligt länge.
Fidden Postat 9 april 2010 Trådstartare Postat 9 april 2010 fredagkväll med vapnet på enligt grannens hund alldeles för hög volym xD
Fidden Postat 9 april 2010 Trådstartare Postat 9 april 2010 hmm, den där meningen mejkar ju ingen sense om man inte vet vad jag snackar om...
Fidden Postat 9 april 2010 Trådstartare Postat 9 april 2010 eller också gör den det. JAG VILL GÅ PÅ AFTER WORK! 😛 det ska mna ju göra när man jobbar ffs 😄
Dingbats Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 fredagkväll med vapnet på enligt grannens hund alldeles för hög volym xD Men det måste ju jämna ut sig i så fall, eftersom grannarna uppenbarligen har hunden på alldeles för hög volym.
Dingbats Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 eller också gör den det. JAG VILL GÅ PÅ AFTER WORK! 😛det ska mna ju göra när man jobbar ffs 😄 Bara om man jobbar i Åre.
Neosus Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Men det måste ju jämna ut sig i så fall, eftersom grannarna uppenbarligen har hunden på alldeles för hög volym. Bara om man använder kompressor... *FNISSS* 😛
Fidden Postat 9 april 2010 Trådstartare Postat 9 april 2010 Men det måste ju jämna ut sig i så fall, eftersom grannarna uppenbarligen har hunden på alldeles för hög volym. men när jag stänger av musiken slutar den... 😛
Recommended Posts