Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat (redigerat)

Mer kanelgömma på det!

Pastavattnet har inte börjat koka ännu nämligen, det tar sån tid...

Redigerat av debatt
Postat
Vilket språk läser du på?

Svenska, eftersom jag inte kan tyska.

Det här kapitlet var 20 sidor och tog 40 minuter att läsa. Nästa kapitel är 44 sidor... segt.

Postat
Svenska, eftersom jag inte kan tyska.

Det här kapitlet var 20 sidor och tog 40 minuter att läsa. Nästa kapitel är 44 sidor... segt.

Det är sjukt segt när man börjar räkna sidor och hur lång tid varje sida tar och hur långt kapitlet man ska läsa kommer ta... Vill inte göra det men brukar göra det ändå. Det är segt.

Postat
Det är sjukt segt när man börjar räkna sidor och hur lång tid varje sida tar och hur långt kapitlet man ska läsa kommer ta... Vill inte göra det men brukar göra det ändå. Det är segt.

Det bästa vore om det inte fanns någon sidnumrering, så man inte lika lätt kunde räkna exakt hur många sidor som är kvar.

Postat

2 minuter per sida är rätt snabbt. Jag läser alltid i det tempo det skulle ta att läsa texten högt, med väl inlagda pauser á la Prem Rawat.

Postat

Jag läser det tempo det tar att läsa texten högt, plus att jag läser varje sida kanske en och en halv gång i genomsnitt för jag inte är hundra koncentrerad hela tiden. Det blir två minuter typ.

Postat
Jag läser det tempo det tar att läsa texten högt, plus att jag läser varje sida kanske en och en halv gång i genomsnitt för jag inte är hundra koncentrerad hela tiden. Det blir två minuter typ.

Prova att läsa någon sida högt i behagligt tempo.

Postat

Jag fattar inte varför alla tjejer tycker det är så oattraktivt med snålhet. Det är väl inte det bästa som finns, men långt från det värsta.

Postat

Sverige spelar i ishockey-VM mot Schweiz just nu och efter 1 period leder Tre Kronor med 1-0. Schweiz är favorit stod det i GT, men behöver inga poäng för att nå kvartsfinalen, vilket Sverige kan ha en fördel av. Detta går på TV6.

Samtidigt spelar Syrianska FC mot Malmö FF i Svenska Cupens 3e omgång i fotboll, i Södertälje. Det stod 0-0 efter full tid. Förlängning pågår på TV4 Sport.

Postat
Det är faktiskt häftigt! Det gjorde vi på en låt med noiseprojektet, spelade in ackord men sträng för sträng. Det låter som en astajt superdubbning fast utan att det blir Phil Spector av det. Bra grej!

Jo, det vore ju jobbigt om eran produktion lät som phil spector.

Postat
Sverige spelar i ishockey-VM mot Schweiz just nu och efter 1 period leder Tre Kronor med 1-0. Schweiz är favorit stod det i GT, men behöver inga poäng för att nå kvartsfinalen, vilket Sverige kan ha en fördel av. Detta går på TV6.

Samtidigt spelar Syrianska FC mot Malmö FF i Svenska Cupens 3e omgång i fotboll, i Södertälje. Det stod 0-0 efter full tid. Förlängning pågår på TV4 Sport.

In genom ena örat, ut genom samma.

Postat
Hej Sadam! Idag har jag lärt mig att finanspolitik i en liten öppen ekonomi är meningslöst. Det är penningspolitik som gäller, förutsatt att valutan är rörlig.

Och du gick på det där?

Postat
Och du gick på det där?

Men det är ett ganska så logiskt samband:

- Expansiv finanspolitik används

- Räntan stiger till en nivå över omvärldens räntenivå

- Ökad efterfrågan på inhemsk valuta

- Apprecieringen av valutan leder till minskad nettoexport

- Apprecieringstrycket på den svenska kronan finns kvar tills dess att räntan är på samma nivå som omvärldens ränta, och då är man tillbaka i utgångsläget.

Postat
Tja!

Laddade ner ett litet fint program till android som via gps håller koll på ens löprunda å sånt 😄

Du e exakt lika nördig som min polare Per 😉

...fast han brukar inte löpa 😮

Postat

Idag har jag ångrat mig igen, skippar firewire helt. Verkar strula för mycket på pc. RME Fireface UC är det som gäller nu, får dock spara en extramånad för att ha råd 😉

Postat

Tänk om man faktiskt hade en snygg stalker, hade ju varit värt ändå. Typ man lever som vanligt och sen så känner man fan knulla hade varit skönt så bara man ropar in henne.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.