Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat (redigerat)

Vet att du inte gillar rock. men ändå. xD

Din favoritlåt. 🙂

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

🙂

Skön kommentar på NT i en diskussion kring lösningar på problemet om oljeläckan i Mexico:

"Lösingen!

Töm Mexikanska Golfen på vatten - då går det lättare att sätta en tratt över källan. Via tratten leds oljan i rör ner i marken vid ett nytt hål som borras intill det gamla.

/McGyver "

😄

http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_milj...ticle772479.ece

Redigerat av Memphis
Postat

Pazo, notan hamnade på 640:-. Men sen får man 150:- per år från staten för tandvård (300 om man är så ung som dig, men kanske ingenting om man är så gammal som debatt(?)). Man får spara max 2 år av dessa, och jag hade då 300 från förra året (då jag var under 30) och 150 för i år. Kvar blev då 180:- som jag fick betala idag.

Alltså.

Pris idag: 640:-

Staten bidrar: 450:-

Kvar att betala: 190:-

Postat
HA!

Idag har jag varit hos tandläkaren för första gången sedan 2002. Tänkte de kunde få kolla vad det var jag bitit sönder och så.

Det visade sig att allt var helt, jag hade bara legat och gnisslat tänder utav bara fan för att jag var så stressad över nya jobbet och allt xD

Hade iofs två småsmå antydningar till hål, men de var inte tillräckligt stora för att behöva lagas 🥰

Sen slipade de bort en massa tandsten, vilket var tillräckligt obehagligt bara det, men 180:- för 8 års tandvård tycker jag var helt ok ändå 😛

😮

Postat
Tandställning kostar ju runt 5 papp har jag för mig, så e ju därför man brukar passa på som barn att göra sånt.

Sätta in fina blufftänder om man råkar tappa kostar mellan 30000-55000 (bredaste kindtänderna är dyrast) kr styck.

Det är därför så många väljer löständer istället.

Postat (redigerat)

Jag tänkte köpa nya Marabou chokladkaka med bitar av polkagris i, men som kom jag på att jag ätit vegetariskt ett tag nu.

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)
Pazo, notan hamnade på 640:-. Men sen får man 150:- per år från staten för tandvård (300 om man är så ung som dig, men kanske ingenting om man är så gammal som debatt(?)). Man får spara max 2 år av dessa, och jag hade då 300 från förra året (då jag var under 30) och 150 för i år. Kvar blev då 180:- som jag fick betala idag.

Alltså.

Jag har ett frisktandvårdsavtal med tandläkaren (allmäntandläkare). De drar 83 kr per månad tror jag det är. Det blir ganska exakt en tusing om året. Om jag går och får en rotfyllning utförd så kostar det 4000 kr normalt säger vi, men jag betalar aldrig något när jag är där. Lagningar kanske betingar 1600 kr, men det beloppet som dras ska täcka sådant också, liksom undersökningskostnad 600 kr, tandstensborttagning 600 kr. Jag gissar på beloppen nu...

Tandfasader och blufftänder insatta ingår dock ej.

Redigerat av debatt
Postat

Alltså.

HUR Å NÄR FÅR MAN DET!?! 🥰

Postat

Ja men hur får man tandläkargrejen?

Antar inte att de liksom ploppar upp helt random när på kontot efter att man redan betalat?

Eller får man helt enkelt "rabbat" när man ska betala hos tandläkaren?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.