Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

Jag vet inte varför jag tyckte det här var så jävla kul, men liksom vafan 😛

Trådtitel: Är det skamligt att duscha utan att förtjäna det?

Ja är det så?

När man växt upp så har man på sätt och vis lärt sig att få duscha är en slags belöning.

När man va yngre så duscha man innan man gick iväg till skolan och "belönades" med att duscha för att man lyckades gå iväg.

eller efter en träning då man gjort något bra för kroppen o musklerna och fick spola av sig svetten å skiten.

eller när man va ute i skogen å klättrade i träd å sköt pilbåge på varandra å blev skitig.

eller nu när man är äldre och jobbar/studerar så duschar man innan jobbet osv.

eller när man gymmat och behöver duscha sen.

Alltså jag skäms fan nästan när jag bara ställer mig i min egen dusch hemma då när jag bara går in för att värma mig eller spola av mig när jag inte har något att göra grin.gif när man har feber o är sjuk så är det ok, men annars...

någon mer som känner så?

eller är man bara mongolid? w00t.gif (retorisk fråga!)

mvh

Postat (redigerat)

Jag hade i stort sätt samma låt på hjärnan de två sista åren på gymnasiet. Pocahontas - Färger i en vind. 😳😉

😉🥰

Redigerat av Memphis
Postat
Det var egentligen inte george riedel utan astrid lindgren som kom på alla låtarna till filmerna.

Källa på det?

George Riddle.

Postat
Källa på det?

George Riddle.

Ska vi börja med källor nu? Då lär det inte bli många inlägg skrivna här. Såg ett tvprogram om musiken till filmerna. Till den första pippifilmen var det egentligen jan johansson som kom på melodierna men sen dog han, och riedel kom in i bilden, varefter han knyckte det hela rakt av. Därefter satt riedel och lindgren ihop, och lindgren nynnade meloder till texterna hon skrivit. Riedel skrev ner dom och tog all cred.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.