Jump to content
Annons

Studioforum aid


therocker

Recommended Posts

Annons

På intet sätt färdigt än men så här låter det just nu, har med lite möda lyckats sammanfoga inkomna bidrag:) Iom att ingen visst vad den andra gjort har jag varit tvungen att klippa och klistra lite.

sixties = bas och lite gitarr

jmysss = piano lite gitarr

hellfog = keyboard

Väntar på monotrummor från aROCKER och sång (och gitarrsolo?) från Gryphon. Alla som vill sjunga gör det, så klipper jag och klistrar in det sen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är glad att säga att vi gör framsteg! Får tacka aROCKER för trummorna! Lite hastigt mixat låter det ungefär så här! Blev dock inga monotrummor då han fuskat med två mickar 🙂 Välplacerade dessutom!

Vill man sjunga en rad till denna melodi kan man hämta samma version fast utan sång här! Gryphon och aROCKER har lovat medverka men det går säkert att trycka in fler 😄

Och behöver man text så är den här!

Glad påsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt är fruktansvärd osynkad med alla olika instrument.

Fruktansvärt...njae, vet inte det men bas och trummor sliter nån millisivert men det är inte mycket, kan hända att klockspelet känns lite utanför på nåt vis och då känns det olimmat.

Däremot så kände jag nån typ av stress i fillet inför första versång...lite som om takten genade lite men hur skulle den kunna det vi snackar ju trummpgm!?

Är väl bara ringrostig, sedan hänger jag alltid på fillsen och liksom ramlar in på 1:an.

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, klart det är godkänt:) Har iofs bara lyssnat i laptopen men tror nog att det duger! Gillar körerna, låter lite simon & garfunkel över dom 😲 Skicka filerna så klipper och klistrar jag! Blir förhoppningsvis några rader av aROCKER och ev någon av frugan också. min email jensfroling@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, klart det är godkänt:) Har iofs bara lyssnat i laptopen men tror nog att det duger! Gillar körerna, låter lite simon & garfunkel över dom 😆 Skicka filerna så klipper och klistrar jag! Blir förhoppningsvis några rader av aROCKER och ev någon av frugan också. min email jensfroling@hotmail.com

Får nog tillbaka mitt ljudkort i veckan så då får jag fullt upp, kör på Gryphons sång!

Ska lyssna på det senare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hehehehehe, får man zippade sångpaket från gryphon blir man som barn på julafton:) Fullspäckade med välljudande sång, att ta hand om sångspåren är lite som att mixa körslaget kan jag tro:) . Det blev inte heller riktigt som jag tänkte från början, det är numer en duett mellan gryphon och frugan min. Har just gjort en första mix men vill lyssna på den imorn igen innan jag lägger ut den.

Fan, tror jag börjar gilla vår lilla sång 😉

höres

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

hade bara lyssnat några vändor på låten när jag gjorde basen så det låter väl därefter och har inte hunnit göra om den så det passar väl bra nu när de riktiga trummorna är på att ta tag i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehehehe, får man zippade sångpaket från gryphon blir man som barn på julafton:) Fullspäckade med välljudande sång, att ta hand om sångspåren är lite som att mixa körslaget kan jag tro:) . Det blev inte heller riktigt som jag tänkte från början, det är numer en duett mellan gryphon och frugan min. Har just gjort en första mix men vill lyssna på den imorn igen innan jag lägger ut den.

Fan, tror jag börjar gilla vår lilla sång 😉

höres

Härligt, spännande att höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

hade bara lyssnat några vändor på låten när jag gjorde basen så det låter väl därefter och har inte hunnit göra om den så det passar väl bra nu när de riktiga trummorna är på att ta tag i det.

Nej då, fick klippa lite på nåt ställe annars tycker jag basen låter riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...