Jump to content
Annons

Studioforum aid


therocker

Recommended Posts

Ok, möjligt att jag gör bort mig totalt nu och får byta identitet och fly landet illa kvickt men va fan.....

Tänkte att det varit så mkt skit och tjafs på forumet i slutet på denna vecka så jag tänkte starta ett eget litet "live aid" samarbete 🙂 Alla får vara med!

Skrev en låt på för temat typiskt maner och spelade in den nu i kväll. Tanken är att ni får lägga till vad ni vill på låten, även saker som redan finns, ex det är helt ok att lägga om trummorna eller tom gitarrsolot:) Basen och sången måste göras om, har bara "slaskat" in det. Keyboard/piano saknas helt, likaså triangel. Refrängen skall vara rejäla fotbollskörer, har ni fest så bjud ner alla i studion:) Det behövs många halsar till refrängen!!

Har bouncat ner instrumenten var för sig, kan hämtas ihoppackat här!. Bara att köra in i sitt DAW.

Skicka sedan filerna till mig så sammanställer jag det.

Tempot är 90 BPM

Inledning:

Ett varv på refrängen.

Vers:

G Em Bm C x 2 Am D

Ref:

G Em Am D x 2 Am D x 3

Stick och solo

Em Am Em C Am C D x 2

Eventuella intäkter går oavkortat till välgörande ändamål.... 😕😄😆

Mkt nöje....

/mr Geldof

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det lät ju väldigt bra, ganska färdigt, men jag ska försöka köra lite och kanske lägga nån gitarr eller bas.

om du skriver vilka akord låten går i, så går det lite fortare att spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

nån keyboard,orgel eller liknande skulle inte vara fel.

har skickat in en bas som inte är helt ok. och en lätt distad tele som egentligen inte passar in i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Woop. Har addat gitarr och piano. Har inte mixat något såg bara till att det inte distade i ingångarna på ljudkortet 😛

Pianot kanske e lite halvtaskigt (har ingen sustainpedal) jag satt med forumet upp när jag spela in för att se ackorden, hehe.

Ang gitarr så tyckte jag ingen av mina presets funkade direkt så jag leta lite och hitta en schysst.

http://www.speedyshare.com/files/21520736/studio_Aid_jmysss_.zip Här kan du hämta "nya" låten.

Länge leve välgörenheten!

Redigerat av jmysss
Link to comment
Dela på andra sajter

då får vi väl höra den här på forumet! eller i nästa melodifestival kanske?! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

lite som den här då...

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...ost&p=96181

🙂😄

Hahahaha, fy faaan, 😄 Tror jag skrattar ihjäl mig!! Tack för den länken!!

Ja, det här är bara på kul, så hitta gärna på nåt galet och skicka till mig!! Behöver mer material!! Helst skulle jag vilja ha flera olika som delar på leadsången så det blir riktigt live aid!! Jäkligt pretentiöst och inte alls på allvar.... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

pm:a några bra sångare på forumet så får de ta varsin rad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellfog har joinat in på synten, ska bli riktigt kul att försöka mixa ihop allt sen. Men lite sång? Någon? Lite trist om jag ska stå och vråla själv.....Skulle helst vilja att flera delar på verserna så det blir "på riktigt" 🙂 Rösten behöver inte passa till musiken.... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på jobbet och kan inte höra låten.

Vad är det för stuk, får man förstöra den med ett "monotrumset"!?

Självkalrt får du det! Stuket är fånigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slänga upp för lyssning:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Självkalrt får du det! Stuket är fånigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slänga upp för lyssning:)

Mitt ljudkort är på rep.

Tänkte köra med mitt gamla kort isåfall och då bara en mick.

Men jag kan göra en stereomickning så går det att bredda det lite iallafall!

Jag kan vräka ur mig en snabbtagning så får du göra vad f*n du vill med det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli kul, får vi köra lite beatlespanorering 😳 Trummor och bas 100% höger. Eller vadå, varför kan inte en trummis dubba sig själv? 😏

Det var det som Bev Bevan gjorde på många ELO-spår, klart jag kan, går åt så många öl bara! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...