Jump to content
Annons

Ny medlem med skyhöga pretentioner.


Recommended Posts

Tjoka.

Tänkte bara posta en länk till ett projekt som jag är delaktig i, vårat mål är att åstadkomma pop/rock med tydliga vibbar av svettiga fyllon och strobbar. Med andra ord så är väl tanken att att det hela ska utvecklas till någon slags klubb-garage-pop. Inspelningen är gjord i Logic genom ett 8-kanaligt Focusritekort (nåt av Saffirekorten..?). Jag/vi är medvetna om att ljudbilden inte är mycket att hänga i granen, men vi sitter fortfarande vid skolbänken när det kommer till ljudteknik...trots att alla i bandet har passerat 25.

Kommentarer och tips mottages med glädje. Mycket nöje!

Visit My Website

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sitter och lyssnar igenom, låter jävligt bra tycker jag. Får kämpa lite för att få fram spritdoft och strobbighet dock. Fast det får jag inte av någon musik tror jag.. förutom möjligtvis nån slags gubbfunk med orglar och skit. 😄

Ja, detta var bra.

Välkommen hit förresten, antar att du varken spelar fotboll eller är med i någon varanteater.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra, fyller tomrummet efter Madrugada, även lite Euroboysvibbar... Säkert att ni inte är från Norge? 😉

/Johan

Nix, vi huserar i mellan-Sverige. Men jag lyssnar en del på norsk musik, inte kanske på just Madrugada men på A-ha samt alla black metal band.

Sitter och lyssnar igenom, låter jävligt bra tycker jag. Får kämpa lite för att få fram spritdoft och strobbighet dock. Fast det får jag inte av någon musik tror jag.. förutom möjligtvis nån slags gubbfunk med orglar och skit. 😄

Ja, detta var bra.

Välkommen hit förresten, antar att du varken spelar fotboll eller är med i någon varanteater.

Tack för både komplimang och för välkomnandet. Fotbollen lade jag av med redan 98... Jag antar att du kanske tänker på någon annan? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

det lät bra, både ljudet och sången. kanske lie för laidback för min smak. välkommen på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...