Jump to content
Annons

Eleven Rack, Spdif till Spdif i ljudkortet, får digitala missljud när jag spelar.


SoloNo1

Recommended Posts

Har ett riktigt irreterande problem med mitt eleven rack, när jag kopplar in "eleven rack" via spdif till mitt ljudkort så får jag digitalt knaster när jag spelar, detta får jag ej ifall jag lyssnar via hörlursuttaget på mitt eleven.

Är det något jag bör tänka på när man kör Spdif på detta vis?

Sen undrar jag en annan sak som man kan passa på att fråga om, Spdif 1 och Spdif 2, jag kan ju spela in med bägge dessa samtidigt och få ett stereo ljud som låter hyffsat bra, ljudvågorna är ju dessutom ej identiska, menas detta att jag kan spela in i stereo direkt?

Uppskattas ifall någon skulle vilja hjälpa till med att få detta att fungera.

(Alla drivrutiner är up to date)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ett riktigt irreterande problem med mitt eleven rack, när jag kopplar in "eleven rack" via spdif till mitt ljudkort så får jag digitalt knaster när jag spelar, detta får jag ej ifall jag lyssnar via hörlursuttaget på mitt eleven.

Är det något jag bör tänka på när man kör Spdif på detta vis?

Sen undrar jag en annan sak som man kan passa på att fråga om, Spdif 1 och Spdif 2, jag kan ju spela in med bägge dessa samtidigt och få ett stereo ljud som låter hyffsat bra, ljudvågorna är ju dessutom ej identiska, menas detta att jag kan spela in i stereo direkt?

Uppskattas ifall någon skulle vilja hjälpa till med att få detta att fungera.

(Alla drivrutiner är up to date)

Du kanske har problem med klockan. Vad klockad du dina enheter med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske har problem med klockan. Vad klockad du dina enheter med?

Var inne på det också, men tydligen behövdes det en reset av hela enheten av Eleven Rack för att bli av med detta problem, efter detta så gick sync "spdif" som det skulle och knastret försvann.

Det är då inte roligt när en hel enhet behövs raderas till orginal efter en firmware uppdatering och bli av med alla sina ljud.

Men det är bara att börja om ifrån början!

Tack för din input, det gjorde att jag forskade vidare inom detta och att det löste sig!

Mvh Tommie

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...