Brazil Jack (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Hej! TÀnkte frÄga om nÄgon vet nÄgot om AKG K270? Tack pÄ förhand MVH Daniel
Les Paul Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Jag har AKG K271, som Àr uppföljaren till 270. Enligt min mening mycket bÀttre Àn 270. Mycket nöjd med andra ord.
Brazil Jack (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 (redigerat) Men om jag nÀmner att jag köpt dom för 600kr sÄ Àr det vÀl bra lurar för det priset? mvh Daniel Redigerat 11 januari 2005 av Brazil Jack
Björn Olsberg Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 K271 kommer i test snart. Tillsammans med en hög lurar... mer info kommer.
Âźoffe Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Har k240, helt klart de bĂ€sta lurar jag haft. Men Ă„ andra sidan har jag aldrig haft eller provat k270/71. đ LĂ„ter som ett klipp. sjĂ€lv betalade jag lĂ„ngt över tusenlappen för mÄÄÄÄnga Ă„r sedan! /Âź
Les Paul Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Har k240, helt klart de bÀsta lurar jag haft. Men Ä andra sidan har jag aldrig haft eller provat k270/71. LÄter som ett klipp. sjÀlv betalade jag lÄngt över tusenlappen för mÄÄÄÄnga Är sedan! /Ÿ Köpte ett par 240 till brorsan som present, hade sen tidigare 271:orna sjÀlv. SlÀngde i pluggen i hörlursutgÄngen pÄ mixern och lyssnade. Tog tvÄ minuter, sen var jag ivÀg till musikaffÀren att byta 240:na till 271:or. SÄ mycket bÀttre tycker jag att 271:rna Àr. à ngrar inte mitt köp för en sekund.
Logichead Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 (redigerat) Det kommer en test i Musik och Ljudteknik med mÀtningar och allt av K271. Tydligen var testexemplaret grymt bra men nÀr testaren bestÀllde ett privat ex. sÄ hade detta en kraftig diskanthöjning (samma i bÄda kanalerna). FrÄgan Àr om AKG medvetet höjt diskanten eller om de bara har problem med kvalitetskontroll? Jag har ett par Koss 4aa titanium (750 pix) som kÀnns hyfsat raka. Mycket behagligare Àn K240 iaf. Redigerat 13 januari 2005 av Logichead
wonderboy Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Jag mĂ„ste hĂ„lla med folk om K 240 Studio. Jag blev pĂ„lurad(!) ett par sĂ„dana av Börsen Gbg. Jag gillar dem inte det minsta. Vi har testat dem i studion ocksĂ„, katastrof! Trummisar kan definitivt inte anvĂ€nda dem om de vill spela lite rock. Den upplevda volymen Ă€r pĂ„ tok för lĂ„g och alldeles för snart börja de dista nĂ€r man vill höja. I studion har vi en uppsĂ€ttning Beyerdynamic Dt 150? Jag Ă€r lite osĂ€ker pĂ„ modellbeteckningen. De köptes in nĂ€r studion stod fĂ€rdig -95. De har gĂ„tt varma sen dess. NĂ„got element har vi fĂ„tt laga men de har hĂ„llit otroligt bra, kan spela högt och lĂ„ter svingott, tycker alla som fĂ„r spela in med dem pĂ„ öronen. Vad gĂ€ller naturligheten i ljudet dock ett varningens finger. De ökar pĂ„, en i och för sig underbar bas som kĂ€nns görgo nĂ€r man sitter med dem och spelar in, men de Ă€r nog inga lurar att ha om man vill mixa i dem. Ska bli kul att lĂ€sa Studios test av lurar för jag tĂ€nker köpa nya, brĂ€nna mina K 240, begrava dem och dansa runt gravplatsen sjungandes "Hallelujah!" đ
Jari Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Jag kör me K171. Har inte lyssnat pÄ K271 Àn. Àr det stor skillnad? Köpte först K240 men dom bytte jag nÀsta dag till K171. Fanns inga K271 just dÄ...
Neosus Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Hur lÄng sladd Àr det pÄ K271? 3 meter. (Jag svarar mig sjÀlv...)
wonderboy Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 (redigerat) Bra namn, Brazil Jack! Jag brukar gĂ„ och se denna lagom "cheesy" cirkus varje sommar nĂ€r jag Ă€r nere i Simrishamn. Förrförra sommaren hade de ett fantastiskt avslutningsnummer! DĂ„ kom det in en typsik cirkusprinsessa. Alldeles efter henne kom en man som, pĂ„ pricken, sĂ„g ut som om han var Mats Ronanders 20 Ă„r Ă€ldre storebror!!! Han hade endast pĂ„ sig ett par pösiga leopardmönstrade brallor. Akten började med att Cirkusprinsessan försĂ„g honom med tillbringare efter tillbringare med nĂ„gon konstig vĂ€tska, den sĂ„g ut som vatten som man hĂ€llt lite kalk i. Han drack tio sĂ„dana 2-litare pĂ„ bara ett par minuter! Magen svĂ€llde nĂ„got fruktansvĂ€rt, den stod rĂ€tt ut som en spĂ€rrballong! Sen vidtog diverse mer eller mindre bisarra trick dĂ€r han stack sig med diverse föremĂ„l hur osnyggt som helst. Blodet forsade, han ryckte och slet upp diverse sĂ„r hĂ€r och dĂ€r. Cirkusprinsessan hoppade pĂ„ hans uppspĂ€nda mage. Ni förstĂ„r att det var fullstĂ€ndigt fantastiskt, va?! Jag lovar att Ni hade tyckt att detta var helt fantastiskt! Men vad hĂ€nde dĂ„ med all den dĂ€r vĂ€tskan? Jo, nu ska Ni fĂ„ höra! Cirkusprinsessan gĂ„r och hĂ€mtar en av de tomma tillbringarna och stĂ€ller sig sisĂ„dĂ€r 4-5 meter ifrĂ„n Ronanders brorsa. Hon hĂ„ller upp tillbringaren ovanför sitt nĂ€pna lilla huvud och Mats brolla börjar........... precisionskrĂ€kas!!!!!!!!! LĂ„nga, lĂ„nga strĂ„lar av vitt klegg far i underbara bĂ„gar rakt ner i tillbringaren! NĂ€r den Ă€r full, hĂ€mtar prinsessan en ny och sĂ„ hĂ„ller det pĂ„ Ă€nda tills alla tio Ă€r fyllda igen! De lĂ€tena han utstötte nĂ€r han krĂ€ktes fick det att vĂ€nda sig i magen. MĂ„nga i publiken gick, andra mĂ„dde uppenbart illa. Mina tvĂ„ döttrar stirrade fascinerat pĂ„ skĂ„despelet. NĂ€r han hade vomerat fĂ€rdigt sĂ„ började han spruta eld - utan att ha druckit nĂ„got annat innan! Han sprutade ocksĂ„ eld rĂ€tt ner pĂ„ sin egen mage, magstarkt! Det hĂ€r mĂ„ste det mest utflippade och mest Off Topic inlĂ€gget som gjorts hittills pĂ„ Studios forum, eller? Jag tror nĂ€stan att jag mĂ„ste anmĂ€la mig sjĂ€lv till den store Olsberg! đđđđđđłđ Redigerat 14 januari 2005 av wonderboy
wonderboy Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Ha, nu ska Ni fĂ„ höra! För det första Ă€r jag oerhört stolt över mitt förra inlĂ€gg, jag skrattade gott nĂ€r jag nu rĂ„kade se det igen. Ăr inte detta det mest OT inlĂ€gg Ni lĂ€st? Lysande! SjĂ€lvgodheten firar triumfer! Plocka ner mig nĂ„gon! I mĂ„ndags satte jag mig pĂ„ tĂ„get frĂ„n Gbg ner till Malmö. Det Ă€r alltid en högtidsstund. DĂ„ Ă„ker Powerbooken upp och de, i och för sig, svinsuperdĂ„liga AKG-lurarna sĂ€tts pĂ„ plats. dags för nĂ„gra timmars underbar samvaro med diverse ny spĂ€nnande musik. Men vad hĂ€nder dĂ„? Jo, vĂ€nster lur funkar inte, den Ă€r helt död! Jag försöker att plocka isĂ€r dem med mina bara hĂ€nder, det lyckas, lite för bra! Om Du Ă„ker ett gammalt mjölktĂ„g och rĂ„kar fĂ„ syn pĂ„ ett par AKG 240-lurar som ligger i en papperskorg - ta dem med Dig! Elda upp dem pĂ„ lĂ€mpligt stĂ€lle och utstöt besvĂ€rjelser över dem, typ: "Vik hĂ€dan, mörksens makter!" och "Stick och brinn, AKG-j-----l!" Jag vart vĂ€ldigt upprörd dĂ„ men lika glad nu. Nu ligger vĂ€rlden av hörlurar öppen för mig! Jag ska köpa STORA, FETA, DYRA hörlurar för skattebetalarnas pengar!!!! Hur gick dĂ„ hemfĂ€rden? JodĂ„, jag hann in pĂ„ Teknikmagasinet och köpa pĂ„ mig ett par billiga Sony-pluggar (125kr). De lĂ€t inte bra alls men vad ska man göra? Förresten var jag sĂ„ glad att Ă€ntligen bli av med de gamla sĂ„ jag undrar om inte det lĂ€t lite bra i alla fall! Jag ska ge mig in pĂ„ Claes sida och kolla. Dock lĂ€gger jag ut enl följ: KĂ€nner Du till ett par lurar för under 5 000 kr som kan spela JĂTTEHĂGT om sĂ„ krĂ€vs, har en nĂ„gorlunda rak frekvensĂ„tergivning, lĂ„ter trevligt och som man skulle vĂ„ga sig pĂ„ att mixa med om man var sĂ„ illa tvungen? Hojta till i sĂ„ fall!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.