Jump to content
Annons

Hur fan kan detta stämma?


BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Jag ska investera i ett par öppna hörlurar för att mixa i, om jag kollar på sennheider hd 600 kostar dom på musikbörsn 4250 kr, går jag in och kollar på prisjakt hittar jag dom billigaste för 2500? de e nästan halva priset?? där kan väl inte va nån skillnad på dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Det höga priset stavas Music Retail Sweden och ägs av ett bolag i Norge som heter Music Retail Holding (MRH).

Men det är samma lurar du kan köpa från Netonnet för halva pengen. Köper du från Musikbörsen så skjuter du dig själv i foten. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

ja det kan man ju lugnt säga...fy fan va stört, dom får inte sålt många av dom kan jag tänka mig...

de e ju för fan som att sätta 48 kulor i ryggen på sig själv..

vilka jäkla klåpare.....haha...drar iaf ner o kollar om dom kan matcha priset annars beställer jag dom från net on net..

Link to comment
Dela på andra sajter

Netonet och Musikbörsen vänder sig till 2 helt olika kunder därav prisskillnaden. Musikbörsen är en musik butik(med ett centralt läge som kostar mer) med service personal(det är tanken iaf) och har mer omkostnader på så sätt. Netonet är en ren lagershop just för att pressa priserna till max och med placeringen en bit utanför smeten. Däremot är det säkerligen inte omöjligt att få hörlurarna till samma pris på MB som Netonet har. Alla priser du ser i butik är deras satta pris, men inget säger att det inte är förhandlingsbart. I Sverige är vi däremot inte vana att diskutera priser utan vi är vana att betala det som står. Du kan göra ett bättre pris i stort sett alla butiker utom Bang & Olufsen, Ferrari, Bentley mm 😑 Du hajar nog 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

jo det är klart jag hajjar, jag jobbar själv som inköpare i en helt annan bransh., men helt klart ska musikbörsen ta mer, men dubbelt så mycket är inte acceptabelt, har iaf hittat ett par rent nya nu av en snubbe som jag ska dra o hämta, han ska ha två tusen för dom, fast de är ett par sennheiser hd 650 .. 2000 har jag fått dom för...

lite skumt att dom inte är upppackade eller någonting dock men vem fan bryr sig, han hade kvitto och allt..heh...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
jo det är klart jag hajjar, jag jobbar själv som inköpare i en helt annan bransh., men helt klart ska musikbörsen ta mer, men dubbelt så mycket är inte acceptabelt, har iaf hittat ett par rent nya nu av en snubbe som jag ska dra o hämta, han ska ha två tusen för dom, fast de är ett par sennheiser hd 650 .. 2000 har jag fått dom för...

lite skumt att dom inte är upppackade eller någonting dock men vem fan bryr sig, han hade kvitto och allt..heh...

Var försiktig så du inte blir lurad.

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Tjenare jag är tillbaka igen!

Köpte dom för 1500;- de är exakt som dom jag testade på musikbörsen och ser exakt likadana ut, kvittot är även det från musikbörsen...fan va nöjd jag är!! sitter och lyssnar i dom nu, jag äälskar dessa lurarna av de andra 5 jag testade!

Kan jag sälja mina shure srh-440 nu eller kan det vara bra att ha ett par slutna också för referenslyssning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Tjenare jag är tillbaka igen!

Köpte dom för 1500;- de är exakt som dom jag testade på musikbörsen och ser exakt likadana ut, kvittot är även det från musikbörsen...fan va nöjd jag är!! sitter och lyssnar i dom nu, jag äälskar dessa lurarna av de andra 5 jag testade!

Kan jag sälja mina shure srh-440 nu eller kan det vara bra att ha ett par slutna också för referenslyssning?

Man kan aldrig ha för många lyssningsalternativ. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

jo jag vet, det finns sjukt mkt kopier på marknaden av alla slag men efter nogrann granskning, kvitto från mb, och att dom låter exakt som de andra jag testat...tycker dock dessa låter bättre än 600 modellen som jag egentligen tänkt köpa då min budget sprack för 650...

Var försiktig så du inte blir lurad.
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Många masteringsstudios föredrar dock HD600 framför HD650. Sennheiser har även bekräftat att HD600 är mer linjär.

Men huvudsaken du är nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo det är klart jag hajjar, jag jobbar själv som inköpare i en helt annan bransh., men helt klart ska musikbörsen ta mer, men dubbelt så mycket är inte acceptabelt, har iaf hittat ett par rent nya nu av en snubbe som jag ska dra o hämta, han ska ha två tusen för dom, fast de är ett par sennheiser hd 650 .. 2000 har jag fått dom för...

Det kan ju även vara så att det är ett gammalt pris från Musikbörsen. Jag har hittat lite halvudda prylar på deras sajt som när jag frågat i butik om priset verkligen stämmer fått höra att priset inte uppdaterats på länge. Vissa av de prylar jag köpt har de dessutom sålt billigare än vad Thomann gör, så de är inte alltid dyrare.

Gratulerar till ett par riktigt fina lurar iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Man kan aldrig ha för många lyssningsalternativ. 😏

Nej prylbög som man är:)

förresten, jag har ett par mackie mr5 nu, jag tycker dom är okej, jag är nöjd med dom, men jag letar efter något med mera bas och mer mellanregister..dom är lite väl "snälla" skulle jag nog vilja säga..

något tips på bra monitorer som har mer bas, mer mellanregister än mackies mr5...

Budgeten ligger på, mellan 10.000 och 15.000 svenska pinaler!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
något tips på bra monitorer som har mer bas, mer mellanregister än mackies mr5...

Mindre diskant med andra ord? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Mindre diskant med andra ord? 😉

njaa..det kan man ju kanske också kalla dom, men framhävning av mellanregister och mer bas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
njaa..det kan man ju kanske också kalla dom, men framhävning av mellanregister och mer bas...

Vad är skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

skillnaden är nog vårt språk..dvs egentligen är skillnaden ingen..

hittade nån tråd om monitorer för att få tips på några med rikare bas och mellanregister, eller...mindre diskant 🙂 är ledig i morgon så tänkte sticka ut på stan och testa lite olika, av det som finns hemma..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera monitorerna jag själv har.

Event ASP8

Fattar fortfarande inte hur de kan gå så djupt ibland.

Sen är de jävigt tydliga, och priset var jävligt bra när jag skaffade dem.

Grymt bra köp från min sida..

*internal high-five*

+1, har dem med. Toknöjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan aspekt med dessa prisskillnader är när man sedan ska sälja sin produkt vidare

på begagnatmarknaden. Då jämför alla priset där det är billigast.

Så har man betalat ett "överpris" för sina hörlurar och 7 månader senare vill köpa andra och bestämmer sig för

att sälja dem vidare så blir prisfallet enormt. Då får man kanske 1500:- för lurar man betalt 4250:- fast dom är

i nyskick..

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
En annan aspekt med dessa prisskillnader är när man sedan ska sälja sin produkt vidare

på begagnatmarknaden. Då jämför alla priset där det är billigast.

Så har man betalat ett "överpris" för sina hörlurar och 7 månader senare vill köpa andra och bestämmer sig för

att sälja dem vidare så blir prisfallet enormt. Då får man kanske 1500:- för lurar man betalt 4250:- fast dom är

i nyskick..

Det är inte många som tänker på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

problemet är nog snarare att musikbörsen är extremt extremt kassa på att lägga ut annat än "rekommenderat riktpris" på sin hemsida för artiklar från leverantörer som de normalt sett inte jobbar så mycket med: däribland Sennheiser (de säljer hellre beyerdynamic eftersom luthman har dem... etc...). jag är rätt övertygad om att du får ett vettigt pris, liknande Net-On-Net's pris om du påpekar det för MB då du ringer och beställer ett par sådana lurar och de manuellt beställer via Sennheiser Sverige. Fast vem orkar det, å andra sidan 😏

Redigerat av godhead
Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)

Jag undrar hur många av Yamaha´s digitaltrummset DTXtreme III Special Musikbörsen eller 4sound har sålt på sistone? Thomann och Slagverkskompaniet säljer dem för 29900kr. På Musikbörsen och 4sound kostar de 57600kr...

Eller så är det kanske så att den som uppdaterar Musikbörsens/4sounds hemsidor är långtidssjukskriven. 😄 Sennheisers SLUTNA hörlur HD201 har legat under fliken "öppna lurar" i minst ett år tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Jag ska investera i ett par öppna hörlurar för att mixa i, om jag kollar på sennheider hd 600 kostar dom på musikbörsn 4250 kr, går jag in och kollar på prisjakt hittar jag dom billigaste för 2500? de e nästan halva priset?? där kan väl inte va nån skillnad på dom?

Den enda skillnaden är att på Netonnet så får du inte ens se på hörlurarna - än mindre testa dem. Det är bara att ta paketet och gå till kassan.

Snackade med en säljare där om en netbook jag skulle köpa. Han föreslog att jag skulle gå till konkurrenterna och testa den och sen komma tillbaka till Netonnet för att köpa den.

Ja, många gör så, dock inte jag som valde att köpa den ett par hundra kr dyrare hos konkurrenten efter testet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...