Jump to content
Annons

Lägga till takter mitt i en låt


MarAfrem

Recommended Posts

Kan man på något sätt "knöla in" takter i projektet?

Säg att man har en låt med 100 takter och har lagt upp ett Tempo Track med temposkiftningar och taktartsbyten.

Kanske även automatiseringar på olika spår.

Om man då vill ha in, säg, 4 takter till nånstans mitt i projektet, och s.a.s. automatiskt flytta fram alla automatiseringar och tempoändringar etc.

Hur gör man då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du vet var du ska ha in takterna så är väl enda sättet JAG vet att markera allt efter dina takter och sen bara flytta fram det så många takter du vill sätta in i mitten och sen kanske med hjälp av ett Signaturetrack byta takt...så hade JAG gjort men finns säkert lättare sätt...?

Bara se till att ev autmation följer med och inte blir kvar.

Tempoändringar brukar inte följa med för mig men det kanske är någon inställning...då får man ju markera dem med och flytta så mycket som man flyttade allt annat.

Har dock Cubase 5 så jag vet inte vad som skiljer mellan versionerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hmm, ja, jag hade nog hoppats att det fanns nån, typ, "instert bar"-funktion som det brukar finnas i notprogram (sibelius, finale etc).

Tack ändå!

sitter inte framför burken just nu och är lite osäker på SE men i 5:an markerar man var man vill att takterna ska in och sedan går man till project range och väljer insert silence.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...