Jump to content
Annons

Gratispluggar i Logic


johangustav

Recommended Posts

Annons

Vad är det du vill åstakomma som du inte kan med de plugins du har nu? Tycker Logic har rätt komplett samling.

Några som jag tycker fyller en funktion utöver de man får med logic är följande...

gratis:

Massey - tapehead medium: bandsaturation

Flux - bittersweet: transient designer liknande

Stillwell audio - the rocket: typ en 1176 kopia. Är egentligen bara demo men fungerar ganska bra ändå

Billiga pluggar:

Tritone digital - Valvetone 62': riktigt enkel o skön EQ

Pultone: emulering av pultech EQ

Kommer inte på mer nu....

Redigerat av MattiasA
Link to comment
Dela på andra sajter

UAD har riktigt bra pluggar. Kolla in hemsidan på www.uaudio.com

Sonalksis har en bra kompressor

PSP Vintage Warmer 2 är en bra kompressor

PSP MixSaturator 2 är en rör/band simulator som är riktigt trevlig

Det som verkgen saknas i logic är de-esser och där kan jag rekommendera dig den från UAD (Precission De-Esser)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hjärtligt, har fixat några av dem 😕

Finns det någon gratis plugg för mastering? eller är det köpa ozone som gäller?

Testa denna demo, funkar obegränsad tid, men går inte att "sava".

Den är väldigt bra på Master-regeln.

http://www.masseyplugins.com/?page=l2007

Eddit: Ledsen läste inte riktigt, denna är ju till Pro Tools (i och för sig står det Audiosuite också).

Du får kolla.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Testa denna demo, funkar obegränsad tid, men går inte att "sava".

Den är väldigt bra på Master-regeln.

http://www.masseyplugins.com/?page=l2007

Eddit: Ledsen läste inte riktigt, denna är ju till Pro Tools (i och för sig står det Audiosuite också).

Du får kolla.

Det är väl audio unit och inte audio suite man är ute efter, däremot verkar det som en riktigt bra plugg:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa denna demo, funkar obegränsad tid, men går inte att "sava".

Den är väldigt bra på Master-regeln.

http://www.masseyplugins.com/?page=l2007

Eddit: Ledsen läste inte riktigt, denna är ju till Pro Tools (i och för sig står det Audiosuite också).

Du får kolla.

Jag mailade med massey för ett år sedan anfående AU pluggar och fick följande svar:

"Thanks for the positive feedback. Glad it's helping out. Someday I will get the rest of them to AU... Been putting in a bunch of work restructuring how the plugins are coded, to eventually be more VST and AU friendly. It's still a long way off however."

-STeve

Men det finns ju Tapehead till AU i alla fall. Får räcka så länge

När vi ändå är inne på lite logic presets så finns ju även denna: http://www.gearslutz.com/board/music-compu...r-download.html

Dom använder jag ibland faktiskt. har för mig att den där Lagerfeldt har en tredje preset som är till för mastring för den som är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl audio unit och inte audio suite man är ute efter, däremot verkar det som en riktigt bra plugg:D

Precis, du har helt rätt. Jag läste inte helt och hållet, lite okoncentrerad - för mycket OS.

De borde göra dom som Audio Units också för det är väldigt bra pluggar.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Flux - bittersweet: transient designer liknande

Den kan jag verkligen rekommendera! Den räddar mig hela tiden. Jag brukar använda den efter en hård kompressor som tvingar fram elaka attacker, och den är hur lätt som helst att använda.

Jag gillar också KingDubby Dub delay, delaypluggar kan man aldrig få för mycket av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kan jag verkligen rekommendera! Den räddar mig hela tiden. Jag brukar använda den efter en hård kompressor som tvingar fram elaka attacker, och den är hur lätt som helst att använda.

Jag gillar också KingDubby Dub delay, delaypluggar kan man aldrig få för mycket av.

har du prövat Stillwell audios Transient monster?

Den har mer inställningar.

Attack och en sustain knob.

Har inte A/B kört dom direkt men det känns som om de ger lite olika ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

har du prövat Stillwell audios Transient monster?

Den har mer inställningar.

Attack och en sustain knob.

Har inte A/B kört dom direkt men det känns som om de ger lite olika ljud.

Jo, fast jag kör bara gratispluggar. Snål av mig, och lite principen att ska jag betala ska det vara för en liten burk med rattar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, fast jag kör bara gratispluggar. Snål av mig, och lite principen att ska jag betala ska det vara för en liten burk med rattar på.

Det bästa med stillwell audios pluggar är att deras demoversioner fungerar mer eller mindre lika bra som fullversionerna. Och skulle man vilja ha fullversionen så kostar dom väldigt lite. Runt 50$ har jag för mig.

Kolla in hemsidan. Där finns runt 15 pluggar. Riktigt bra dom flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa med stillwell audios pluggar är att deras demoversioner fungerar mer eller mindre lika bra som fullversionerna. Och skulle man vilja ha fullversionen så kostar dom väldigt lite. Runt 50$ har jag för mig.

Kolla in hemsidan. Där finns runt 15 pluggar. Riktigt bra dom flesta

Jo men vad finns det för begränsningar i demoversionerna då? Det framgår inte på hemsidan.

EDIT: Kollade forumet och det stod att det är ett irritirande meddelande i tio sekunder när man startar den.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är bara första gången man öppnar pluggen varje gång man startar igång ett projekt.

Stänger man av projektet och öppnar upp det igen så får man återigen vänta lite. Men mixar man i 2 timmar i sträck så är dom där 10 sek ingenting. Jag stör mig inte så

mycket på de. Kolla in 1176 liknande the rocket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är bara första gången man öppnar pluggen varje gång man startar igång ett projekt.

Stänger man av projektet och öppnar upp det igen så får man återigen vänta lite. Men mixar man i 2 timmar i sträck så är dom där 10 sek ingenting. Jag stör mig inte så

mycket på de. Kolla in 1176 liknande the rocket.

Amen dåså! Det känns kanske lite oärligt att göra så, men jag ska absolut kolla in The rocket mfl, det verkar väldigt intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...