Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det hÀr Àr ju egentligen helt befÀngt, alltsÄ att starta en trÄd om detta. Jag har ingen större förhoppning om att fÄ ett vettigt svar men man kan ju alltid försöka. NÄ. Finns nÄgon hÀr som rÄkat se eller möjligtvis höra ett band som gick under namnet "Pappa Jans Orkesters" eller möjligtvis bara "Pappa Jans"? Jag trÀffade pÄ en kille nÀr jag gjorde lumpen för mÄnga herrans Är sedan, han var vÀl trevlig men lite ... skall vi sÀga udda? Det gör vi, han var lite udda eller annorlunda om du sÄ vill. Dock sken han upp och blev glad nÀr jag berÀttade att jag spelade gitarr, för han spelade nÀmnligen ocksÄ i en orkester! Jaha, sa jag lite konfunderad över ordvalet "orkester" - eftersom det inte lÀt sÄ det överdrivit hett nÀr man var 19 Är och lirade i ett metallband. Ja, det Àr jag pÄ bas och min bror pÄ trummor och sÄ pappa Jan dÄ, pÄ orgel och vi spelar lite dansmusik sÄ dÀr. SpÀnningen - eller möjligtvis förvirringen - ökade med en sÄ exotisk sÀttning. Det var alltsÄ bas, orgel och trummor. Jag mÄ ha glömt exakt vem som spelade vad och det var nÄgon som sjöng ocksÄ, kanske var det pappa Jan i egen hög person, men jag minns inte exakt. SÄ kom man till klimaxen, vad heter bandet dÄ? Vi kallar oss Pappa Jans (eller möjligtvis rent av Pappa Jans Orkester)! Ta-da! Vilken anti-klimax! Förmodligen stod jag dÀr, eller satt, med munnen halvöppen. -Pa... Pappa Jans?!, var allt jag kunde fÄ fram. -Ja, sa han som om det vore vÀrldens mest sjÀlvklara sak, pappa heter ju Jan och det Àr hans orkester. Pappa Jans. "Flabbergasted" Àr ett ord som passade vÀldigt bra in pÄ hur jag kÀnde mig. För, jo, det Àr ju helt logiskt. Det Àr pappa Jan som startat en orkester med sina tvÄ söner. En pÄ bas och en pÄ trummor. Och sÄ Pappa Jan pÄ orgel och kanske rent av sÄng. Pappa Jans Orkester.

Det namnet har förföljt mig sedan dess. Finns det nÄgon som rÄkat höra dem nÄgonstans nÄgongÄng? Jag tror inte jag kan dö nöjd innan jag Ätminstonde har fÄtt höra av nÄgon hur dom lÀt. Jag Àr övertygad om att det var fruktansvÀrt... Àn i dag. Jag har sökt efter "Pappa Jans" pÄ nÀtet med nÄgra Ärs mellanrum men hittar inget om dem. SÄ nu... stÀller jag min tillit till er, kÀra forumister, att nÄgon nÄgon gÄng har haft omöjligheten att höra detta band - förlÄt orkester - nÄgonstans... nÄgongÄng...

Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

haha...det hörs för mig som om nÄgon bara driver med dig nÀr man lÀser det..men du vet ju sjÀlv om killen var en seriös typ eller inte:)

Postat

Nej tyvĂ€rr det ringer ingen klocka. En enkel googling ger ju inte heller resultat. De kanske bara spelade pĂ„ familjefester? Intressant hur ens minne fastnar vid vissa saker. Hoppas nĂ„gon kĂ€nner igen dem 😎

Postat

Googlar man pÄ "Jans orkester" (inklusive citattecken) fÄr man en handfull trÀffar, men förmodligen ingen fulltrÀff.

Lycka till, Helvetesgrisen, i ditt sökande. Kanske dags att kontakta "SpĂ„rlöst Försvunnen"? 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.