Jump to content
Annons

Vad söker jag?


Musician23

Recommended Posts

Jag kör gitarr och bas genom TonePort UX 2 (har amplitube X-gear till detta), även sång. Sen har jag Absynth 4 och kommer även införskaffa mig EZdrummer.

Tänkte fördjupa mig mer inom inspelning, och inte köra Riffworks stuket mer.

Vad tror ni passar mig bäst? Med alla program på marknaden Cubase, Sonar etc. Jag vet att det är en smaksak också, men jag vill i princip göra det enkelt för mig själv och rätt o slätt: Lägga trumslingor, lägga på gitarr, bas, sång o kanske synth o.s.v.

Finns så mycket funktioner att lära sig, så vilket program tror ni passar mig bäst för de planer jag har?

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla in Reaper, som är billigt (eller gratis om samvetet inte tynger dig alltför hårt). Jag är själv inkörd på Cubase men hade jag känt till Reaper när jag började spela in digitalt hade jag lätt satsat på det. (Projektet "Hellvalla Burn", se min signatur, är sammanställt och mixat/mastrat i Reaper av Valle the man.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper, det var nytt för mig. Tack som f#n. Stod att det klarar de flesta VST:s, så EZ funkar nog antar jag. Alternativt AD.

Om Hellvalla Burn är ett resultat av arbete i Reaper så är jag rätt såld på det. Otroligt skön musik!

Om någon VST(i) inte skulle fungera i Reaper så skulle den med största sannolikhet inte fungera på/i någon annan 'host' heller.

Dessutom, det är just Addictive Drums vi kör trummorna genom på Hellvalla Burn 😑

Och tack för de värmande orden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...