Jump to content
Annons

EZ-Drummer update 1.2.0 (funkar inte)?


stickane

Recommended Posts

Hej!

När jag ska uppdatera till senaste version EZ-Drummer 1.2.0 så avbryts uppdateringen och ett felmeddelande kommer upp "Error 2259 Database:_ Msi Patch Media Table(s) update failed" Har försökt att nå Toontrack men förgäves. Jag kör med PC Windows XP 32 bits. Windows update görs regelbundet. Varför avbryts uppdateringen? Nån som vet?

/Stickane

Redigerat av stickane
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

När jag ska uppdatera till senaste version EZ-Drummer 1.2.0 så avbryts uppdateringen och ett felmeddelande kommer upp "Error 2259 Database:_ Msi Patch Media Table(s) update failed" Har försökt att nå Toontrack men förgäves. Jag kör med PC Windows XP 32 bits. Windows update görs regelbundet. Varför avbryts uppdateringen? Nån som vet?

/Stickane

Googlade på exakt det du skrev men fick inte fram något som jag fattar direkt...

Minns inte nu men går det att välja Kör som administratör i XP?

Om du har filen nerladdad så du kan högerklicka på den?

Annars vet jag inte...prova igen att höra av dig till dem.

Ladda ner den igen eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

pröva följande;

1. Avinstallera EZdrummer helt (om du har expansionspack så behöver du inte avinstallera dom).

2. Ominstallera från den nerladdningsbara installern som finns tillgänglig från ditt konto.

3. Kör 1.2.0-updaten.

Om du fortfarande inte får det att funka så bör du testa uppdatera din Windows Installer. På länken nedan finns en nyare version.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Om du har fortsatta problem så får du gärna vända dig till vårt supportforum på http://www.toontrack.com/forum/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej.

Jag sitter på en Macbook Pro och hittade min gamla EZ Drummer kopia från flera år tillbaka. Installerade den och komponentfilen lägger sig rätt etc men man kommer inte åt Plug-In:en via Logic.

Kom på att ja måste ju uppdatera min version och jag tankar hem den senaste uppdateringen från Toontracks hemsida.

När jag sen installerar filen verkar installationen fungera felfritt, när man tror den är klar står det istället "Installationen Misslyckades"

Blir sur o grinig och förbannad och orkar inte googla sönder.

Har någon koll på vad som är fel? Vad ska jag göra för att få det att fungera?

Tacksam för svar

//J.L

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tänkte bara säga att jag också lyckades installera uppdateringen när jag avinstallerat min gamla cd-installation och installerat den nedladdade installationsfilen från deras installationskatalog.. <- okej, det sista ordet var väl kanske lite överdrivet 😄

Hur som helst så fungerade det nu! Praise the lord..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...