Akalik Postat 13 januari 2010 Dela Postat 13 januari 2010 (redigerat) Funderar på att införskaffa denna dator för musikskapande med midi och inspelning med mickar i hemmet. http://www.dustinhome.se/pd_5010371701.asp...e_Prisjakt_5471 Använder mig av ljudkortet Saffire LE och program som Cubase sx3, Reason, Ableton, Kontakt och en del mjukvarusyntar som Arturias och Gforce moog serie, omnisphere och gitarrpluggar som Guitar Rig 2 Räcker denna dator för mitt musikskapande eller har ni några andra förslag? och i så fall runt detta pris! Redigerat 13 januari 2010 av Akalik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 13 januari 2010 Dela Postat 13 januari 2010 Den datorn räcker gott och väl. Kör själv SX3 med en äldre burk än den du nämnde...klockrent. Lycka till!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Taus Postat 13 januari 2010 Dela Postat 13 januari 2010 Funderar på att införskaffa denna dator för musikskapande med midi och inspelning med mickar i hemmet. http://www.dustinhome.se/pd_5010371701.asp...e_Prisjakt_5471 Använder mig av ljudkortet Saffire LE och program som Cubase sx3, Reason, Ableton, Kontakt och en del mjukvarusyntar som Arturias och Gforce moog serie, omnisphere och gitarrpluggar som Guitar Rig 2 Räcker denna dator för mitt musikskapande eller har ni några andra förslag? och i så fall runt detta pris! Prestanda-mässigt så kommer det flyta. Men jag skulle nog välja att köra XP 32bit. Vet en kompis som har ett Saffire LE och har haft mkt strul i Win7 tills han bytte till XP. Men du BÖR hitta något PCIbaserat FW-Kort med TexasInstruments kretsar som stödjer 64bitar för framtida uppgradering. Annars , sålänge du kör köpta mjukvaror på den och ser till att sköta om burken så ska du nog kunna ha mkt trevligt med den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akalik Postat 15 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2010 Jo det känns som att den rent prestandamässigt skulle klara en del, dock är jag nyfiken på om någon har erfarenhet av HP eller någon annan märkesdator i samma prisklass och musikproudktion? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.