Jump to content
Annons

Medlemspresentation...


CHAE

Recommended Posts

Hej halloj!

Ny här så jag tänkte ge mig på en presentation;

Jag heter Andreas och har sysslat med musik i cirka 15 år nu. Med produktionen har jag pysslat med i ungefär 5-6 år och vill helst titulera mig med ”hemmapulare”. Skriver eget material (text och musik) som pendlar mellan rock/pop/ till instrumentala stycken med någon sorts filmmusikskaraktär eller "jazz"gung. Allt handlar om humör och tid. Framförallt tid 😆

Trakterar gitarrer, elbas, klaviatur, kazoo, tamburin och sång. Jag har spelat och sjungit i en mängd olika konstellationer (både covers och egenskrivet material) i många år samt sjungit 2:a basen i en trevligt á capella-grupp. Jag har studerat musik/komponering/harmonilära/allt annat möjligt (och omöjligt) på Oskarshamns folkhögskola (2000-2003), musikproduktion på (den numera nedlagda musikproducentutbildningen) i Norrköping (2004-2007). På senare år har jag knäckt extra som ljudnisse på diverse arrangemang, mest för att skaffa mig erfarenhet och allt det där och givetvis för att det är väldigt skoj.

För närvarande pluggar jag till undersköterska (!) och tiden räcker inte till lika mycket nu som förr i världen att ägna sig åt produktionen, men när jag väl kommer i gång så är det fortfarande lika kul med prod.

Musiken jag lyssnar på skiftar extremt mycket men Brian Wilson, Radiohead, Jan Johansson, Weezer och Kent ligger ganska ofta högt i kurs.

Jag har lite låtar upplagda på min myspace-sida. Så om du går in där; lyssna gärna och lägg till mig som vän om du känner för det.

Ptja, det var väl lite om mig...

Ser fram emot många givande och intressanta diskussioner med herrar/damer experterna här på forumet.

Simma lugnt

/Andreas

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Och akta dig för att ställa fel frågor! All registrerade pre-2007 är riktiga tjur-skitgubbar hela högen och käkar dig hänsynslöst till frukost om du kommer dragandes med "vilken mic är bäst"-frågor.

You have been warned!

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle: Tack så mycket och "jo tack, jag vet". Jag har kikat runt lite och letat info här på forumet förut så jag har nog märkt att det ibland kan dyka upp "jo'ru-serru-såattee"-personer här men det brukar inte störa mig nämnvärt. Om någon har en helt annan åsikt om exempelvis Studio Project-mikarna och/eller vissa instrumentpluggar (typ Miroslav Philharmonic) som jag använder mig utav så får de helt enkelt ha det. För mina behov och mina inspelningar duger de än så länge. Det handlar nog mycket om hur man kan sköta grejerna än vilka man har.

Anser jag mig å andra sidan blivit illa bemött/påhoppad/orättvist behandlad etc så lär nog vederbörande få moteld...

Samtidigt behöver man inte kötta någon stackare som aldrig, aldrig någonsin har sett ett ljudkort/har ngn aning om vilken mik som är bäst/undrar om någonting om mjukvaror etc. (Men det där tillhör en egen tråd så nu ska jag inte härja mer om det...)

Sammanfattningsvis: jag tackar för välkomnandet och lär nog ställa helt joxiga frågor (märk väl EFTER att ha kollat igenom berörda trådar FÖRST), men då kommer jag nog att ifrågasätta påståenden av typen "den här miken bäst i världen eftersom si och så" å det grövsta samt försöka mumsa i mig vederbörande "tjur-skitgubbe/ar" till kvällsmat 🙂

Lev väl!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...