Zauron_87 Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Hej jag funderar pĂ„ att köpa en v-amp 2 till guitaren. nu undrar jag om ni anvĂ€der sĂ„nna, Ăr dem bra. Min musik stil Ă€r metal sĂ„ jag undrar framför allt om det Ă€r bra dist pĂ„ den. Jag har hört att pod Ă€r bra men jag undrar endĂ„ om v-amp nu.
Pluffo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 SjÀlv tycker jag att POD:en ( 2.0 ) fungerar vÀldigt bra till distade ljud men vill man ha nÄgonting cleant ur den fÄr man nÀstan tortera den för att lyckas. Sedan Àr det ju en frÄga om man tycker om det distade ljuder eller inte. Me love it. Det lÀttaste Àr ju ÀndÄ att prova sjÀlv. Jag tycker att man kÀnner kvaliten och stilen pÄ en produkt efter 10 sekunder. Försök att hitta nÄgon musikaffÀr med icke sarkastisk personal. Kan bli svÄrt men borde gÄ. Ska tillÀggas att jag aldrig lagt mina tassar pÄ en v-amp.
Ken KÀngström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) Vart jag Àn har hamnat sÄ har POD rekomenderats före Vampen. Har dock ej sjÀlv testat den men efter ryktet sÄ skulle jag lÀtt vÀlja pod. Redigerat 30 december 2004 av addic59
Chrille Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag kör pÄ V-AMP2 och jag Àr verkligen extremt nöjd. à andra sidan Àr jag vÀl ingen hardcore-anvÀndare men till replokalen och för en del inspelningar fyller den sin funktion med rÄge. Att den dessutom nu mer Àr rÀtt billig Àr ju heller ingen nackdel.
Pluffo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag la mina profithungriga hÀnder pÄ en POD XT Live i kombination med en 16 000:- Variax Gitarr, i en musikaffÀr hÀrom dagen, och det var en ytterst trevlig upplevelse.
the-great-decay Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 har varit en nöjd Àgare av en v-amp 2 i ett Är nu... och den har funkat fint till det jag skulle ha den till...direkt inspelning.... men jag inhandlade en pod xt live förra veckan... och man kan ju knappt jÀmföra dessa tvÄ burkar.... men om du fortfarande Àr sugen pÄ en v-amp 2 sÄ har jag en liggande hÀr hemma..till en billig penning. /Daniel
Mantel Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Jag har en Bass V-amp. Tycker den funkar svinigt bra och lÄter skitbra!!
johahl Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Jag kör en v-amp pro och den Àr faktiskt rÀtt bra. Man kan fÄ bra ljud ur den sÄ det Àr en bra budget lösning till poden.
Rygge Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 SjÀlv har jag haft problem med V-amp....provade flera eftersom jag trodde det var fel pÄ dom.....hade ett konstant brus i bakgrunden vid inspelning. VÀldigt irriterande! Jag bytte senare till POD och slapp dÄ dom problemen. NÄgon mer som har upplevt detta med V-amp?
JJMusik Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 vamp pro kombinerad med fcb1010 (pedalbord) Àr en vÀldigt bra liverigg. Tror bestÀmt att börsen har nÄgot paketpris pÄ det nu för ca 3000:-
Fredrix Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Har en vamp-pro och tycker den funkar vĂ€ldigt bra för mitt behov iaf... Vet andra som tycker PODen e mycket bĂ€ttre men jag har klarat mig bra hittills med vampen đ
Zauron_87 Postat 31 december 2004 TrÄdstartare Postat 31 december 2004 Okej men tror ni att det kan bli bra ljud i min förstÀrkare ocksÄ med en v-amp 2 jag har en kraftig Fender förstÀrkare pÄ 120 w.
freddie Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Podden har bÀttre rent sound, men till metal tycker jag att vampen funkar bÀttre eftersom man kan krÀma mer dist ur den.
osiris Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Zauron_87 sa: Okej men tror ni att det kan bli bra ljud i min förstÀrkare ocksÄ med en v-amp 2 jag har en kraftig Fender förstÀrkare pÄ 120 w. LÄter inte den förstÀrkaren bra i sig?? Jag hade köpt nÄn/nÄgra pedaler frÄn boss istÀllet dÄ... typ delay, dist, flanger... eller nÄt sÄnt..
Tobbe Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 BÄde Pod och Vamp tillsammans med en gurastÀrkare blir lite kaka pÄ kaka, eftersom du fÄr tvÄ preampar pÄ varandra. Jag tycker överlag att det brukar funka mycket bÀttre att köpe en multipedal/pedaler som Àr avsedd för att sitta just innan stÀrkarens försteg. Till inspelning tycker jag mycket bÀttre om Poden. Lite smaksak Àr det nog men sjÀlvklart sÄ Àr det lite mer kvallite pÄ line6 grejer en behringer.
Mantel Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Man kan ju koppla in Poden / V-ampen pĂ„ Effektloop špĂ„ stĂ€rkaren, eller bara stĂ€nga av förstĂ€rkar simuleringen! đ
Tobbe Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Mantel sa: Man kan ju koppla in Poden / V-ampen pĂ„ Effektloop špĂ„ stĂ€rkaren, eller bara stĂ€nga av förstĂ€rkar simuleringen! đ GĂ„r det pĂ„ vampen? PĂ„ poden kan man bara stĂ€nga av högtalarsimuleringen. Hade för mig att det varit samma pĂ„ Vampen.
Mantel Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 GÄr iaf pÄ min Bass V-amp, sÄ det borde ju funka ungefÀr likadant pÄ en vanlig gura grunka
commisar Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 brusar svinet i pa! vill inte ha sĂ„dana helst i min rigg live! pod,ar funkar mycket bĂ€ttre live enligt min mening. kanske funkar bĂ€ttre i studion? Troligen inte! đ
wilson_helter Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Tja pod lr v-amp e vÀl en smaksak.... poden har vÀl alltid varit lite av en storebror till v-ampen och den vinner helt klart i kvalitetskÀnnsla.... de tar ett tag o lÀra sej o ratta in sjysta ljud som me allt annat pÄ bÄde poden o vampen.... men va dom har för ljud o sÄ gÄr lju allti o fixa typ ladda ner nya förstÀrkarmodeller o sÄnt frÄn internet.... testa i nÄn musikaffÀr o ta vilken du fastnar för
JJRockford Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Kör man med en V-amp eller POD i en förstÀrkare bör man nog stÀnga av högtalarsimuleringen oavsett hur man kopplar den. Att ge smakrÄd nÀr det gÀller ljud Àr ju inte helt lÀtt, men för metal borde V-ampen rent generellt passa alldeles utmÀrkt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.