Jump to content
Annons

Lura ditt mobila bredband


ChrilleO

Recommended Posts

Nu är det ju så att jag lyckligt kan säga att min teori fungerade. Jag hade råkat youtuba lite för mycket, och mitt tre-modem sade ifrån!

Det gick praktiskt taget inte att läsa aftonbladet.

ÄNDRA DATUM!

Jag har aldrig nått gränsen förr, så jag har aldrig kunnat testa om det va så pass enkelt, men nu idag testade jag.

Jag hoppade fram ett par månader på kalendern, och självklar som jag hela tiden anat, så nollställs trafiken, och det är bara att köra på.

Detta va kanske lite offtopic, men ändå. Jag kanske avslöjade något självklart nu, men många grinar över dessa 5-20gig tak, så jag ville hjälpa till lite 😄

Puss puss!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har Telia och trodde det var obegränsad surf, men såg att jag fått några meddelanden i uppkopplingsrutan att jag överskridit maxgränsen i slutet av två månader och att de där sänkt hastigheten de asen. nÄR DET GÄLLER MOBILER OCH BREDBAND ÄR DET TYDLIGEN TILLÅTET ATT BARA VRÅLLJUGA. Såna där gangsters som står i gallerior och blåser folk att skriva på abbonemang, de brukar jag säga åt att de ska dra åt helvete och att om de tilltalar mig mer skar jag rycka armar, ben och skalle av dem och skita ner i bröstkorgen på dom jävlarna. Åtminstone brukar jag tänka att jag borde säga det åt dem, men det är aldrig nån av dem som frågar mig, de ser väl på långt håll att jag inte klok i skallen på långa vägar. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan se det framför mig!

Hörde nyss en sån där apa stå och dupera en som såg lite blåst ut: "personligen tycker jag att du faktiskt är värd ett bättre abbonemang, och bara för att jag är så snäll idag,,,"

Man kunde rulla dem i lite hundskit åtminstone.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, men då förbrukar du ju den mängd som du har rätt till framöver i förväg bara... så du tjänar ju inget på det iaf.

Jag har ett mobilt bredband utan såna där töntiga gränser.

Självklart tjänar du på det. Låt oss säga att jag når gränsen, hoppar fram en månad, gör detta varje gång jag når gränsen.

Man kan ju hoppa fram till år 99999999999 om man vill, och så länge lever man ju inte 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså.?! Oavsett om du ändra datum på din dator så kan du inte göra det på din operatörs servers... 😳

Jag har 3, och mjukvaran jag kopplar upp med har historik på använding. ställer jag om datumet lurar jag programmet att tro att det är ny månad, och då nollställs allt, eftersom man har 20 gig i månaden. Jag tror (eftersom det faktiskt funkade) att det är just i mjukvaran denna "spärr" sitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

*haha* ok.. Ingen vidare smart lösning 3 valt då. Då jag jobbar åt en konkurrerande operatör så vet jag att vi mäter så kallad Quta mot en Radiusserver. Det innebär att du kan ha vilket datum du vill i din dator.. Det är faktisk överförd datamängd vi mäter... Fast å andra sidan har vi inge spärr påslagen 😊

Jag har 3, och mjukvaran jag kopplar upp med har historik på använding. ställer jag om datumet lurar jag programmet att tro att det är ny månad, och då nollställs allt, eftersom man har 20 gig i månaden. Jag tror (eftersom det faktiskt funkade) att det är just i mjukvaran denna "spärr" sitter.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...