Jump to content
Annons

Godkväll


MindTheSnare

Recommended Posts

Vart lite hastig och dök direkt på frågeställningarna i en av subkategorierna här, tänkte väl att en presentation vore lämpligt i samma veva 😛

Jag är då ursprungligen en göteborgare på 23 år, tillfälligt bosatt i Skåne, har hållit på med musik sedan tidigt 2007 då jag började min bana med Reason som det knåpats ihop lite låtar och stycken i, intresset har bara växt sedan dess och nu har jag dragit på mig lite hårdvarusynthar, sequencer, studiomonitorer, masterklaviatur och annat som kan vara till hjälp i musikproduktionen, är ständigt på jakt efter ny utrustning till den gräns som plånboken kan överleva med, strävandet efter den perfekta studion är ju lite av ett evighetsprojekt :rolleyes:

Har även skett en del framsteg(?) på mjukvarufronten där jag exprimenterat lite snabbt med Cubase LE4 som inte riktigt var min grej och Renoise som jag tycker är grymt trevligt för looptillverkning och manipulering men lite bökigt för hela arrangemang. Letandet efter den bästa DAWen för mina behov verkar dock ha kommit till sitt slut iom att jag blev introducerad för Ableton Live utav en vän, så nu använder jag huvudsakligen detta för mina arrangemang, med Renoise och Reason vid sidan om för diverse uppgifter..

Gällande musiksmak så är elektronisk musik min stora passion och då främst exprimentella genrer, IDM/braindance, breakcore, trip-hop, ambient utgör största delen utav det jag lyssnar på, men jag är även ett fan av psykedelisk/progressiv trance, techno, acid, minimal, ja ni fattar 😄

Jag hoppas på att få lite goda råd och tips utav er medlemmar här, och jag kommer försöka dela med mig utav det jag har kunskap utav så gott jag kan och hoppas jag inte tråkat ut någon, väl mött, vi ses i forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Själv e jag oxå ny här, också synthmissbrukare sedan 1977 då jag köpte min första Roland SH2000 synt...den hade massor av färgglada flärpknappar...lät ohyggligt illa 😠

Det låter spännande det du lyssnar på. Har en flickvän som gärna lyssnar på prog trance å sån't åt det hållet. Även fast jag mest diggar symfrock växte jag ju upp med såna som Jean Michelle Jarre, Klaus Schulze, Larry Fast (Synergy) å dom, lite senare Orb å Art of Noise.

Numera har jag lyssnat en del på Underworld, Paul Oakenfold, å Paul van Dyk... vet inte vad dom räknas in i för genre dock...men tycker de e bra. Triphopen e oxå nåt jag fastnat för, kanske för att den e så hopplöst ute nu 😄 men den genren e så vackert filmisk.

Ableton Live e säkert ett bra val för din typ av produktion. Jag vet inte så mycket om programmet, även om jag testat det, men fattade inte riktigt upplägget. Men det ska ju tydligen vara väldigt intuitivt...

ja,ja - vi lär väl höras antar jag

/Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...