Jump to content
Annons

Roland TR-707


Linuz

Recommended Posts

Hejsan!

jag har en Roland Tr-707. Allting fungerar pÄ den och den Àr i fint skick med undantag för lite smÄ repor hÀr o var.

(Den Àr inte till salu)

TÀnkte bara höra vad en sÄdan gammal trummaskin skulle kunna vara vÀrd pÄ ett ungefÀr?

Min egen gissning Àr vÀl runt 2000kr, men det Àr bara vad jag tror.

Vad tror ni?

Mvh Linus

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Inte för att jag vill sÀnka dig, men sÄlde en för 700 förra Äret som jag köpte för samma.

Men instrumentmarknaden följer ju sina egna vÀgar och lagar sÄ du kanske kan fÄ 2000 för den. Vad köpte du den för?

Jag hĂ„ller det hemligt vad jag köpte den för...men det var för mer Ă€n 700kr hehe 😏

Huvudsaken Ă€r att jag anvĂ€nder den iallafall. Feta trummor i den 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Feta trummor i den 😄

Haha eller hur 😄

Roligaste jag hade den till var att trigga andra hÄrdvarusynthar, eftersom den har audio out pÄ varje kanal.

Synd att den inte skickar midi i pattern edit mode - sÄ man kan styra en sampler med den i realtid. Finns ju billiga AKAI-samplers i stil med s-1000 som lÄter finfint för runt 400 spÀnn nuförtiden. DÀremot gÄr det att skicka midi i song mode.

Kör hÄrt med din 707a!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Haha eller hur 😆

Roligaste jag hade den till var att trigga andra hÄrdvarusynthar, eftersom den har audio out pÄ varje kanal.

Synd att den inte skickar midi i pattern edit mode - sÄ man kan styra en sampler med den i realtid. Finns ju billiga AKAI-samplers i stil med s-1000 som lÄter finfint för runt 400 spÀnn nuförtiden. DÀremot gÄr det att skicka midi i song mode.

Kör hÄrt med din 707a!

hehe okej, ja de Ă€r schysst att den har separata ut kanaler för varje instrument 😄

Det ska jag göra...ska bli lite acid house har jag tĂ€nkt 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det ska jag göra...ska bli lite acid house har jag tĂ€nkt đŸ˜Č

Okej, lycka till 😼

Med lite dist pÄ den baskaggen kan den nog bli fin. SjÀlv gav jag upp den för en mc303 som fortfarande ligger pÄ runt 500 spÀnn och Àr lika lÀttjobbad men med lite fler möjligheter.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okej, lycka till 😄

Med lite dist pÄ den baskaggen kan den nog bli fin. SjÀlv gav jag upp den för en mc303 som fortfarande ligger pÄ runt 500 spÀnn och Àr lika lÀttjobbad men med lite fler möjligheter.

Okej hehe 😄

jag kör med en FAT Freebass 383 (TB-303 klon) till 707an 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...