Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som rubriken beskriver så uppstår dessa pikar på min systers stationära dator var 30 sek. I övrigt är det jämn och rak kurva (grön) under 500 us.

Hade tänkt att prova min Lynx Aurora grundligt under en heldag på hennes dator istället, då min laptop ger allt för många peakar hejvilt.

Vill bli kvitt peakarna först. Men vad kan det vara? Vi har provat i princip allt. Nån som kan säga nått på rak arm?

Tack på förhand

Annons
Postat

Stäng ner Alla program du kan, starta enhetshanteraren och stäng av alla funktioner du kan där. Starta sedan DPC latency checker, och starta en funktion i taget och se hur det påverkar. Då får du reda på vad det är som stör.

Det vanligaste är att det har med firewire, nätverk eller trådlöst nätverk att göra.

Postat
  sandraML sa:
Men vad kan det vara? Vi har provat i princip allt. Nån som kan säga nått på rak arm?

Blir svårt å hjälpa er med så knapphändig information. Vad exakt är det ni har provat? Vad är det för dator? Vad sitter för hårdvara i den?

Postat (redigerat)

Tryck "Ctrl+Alt+Delete" Då får du upp aktivitets hanteraren.. Kolla vad processorn rusar till var 30e sekund (klicka på menyraden CPU för att ha den prioriterad/överst) .. Skulle tro att det har nåt med trådlöst nätverkskort att göra.. (Eller kanske nåt antivirusprogam??? ) 🙂

Redigerat av hegobald
maart (oregistrerad)
Postat

jag hade liknande problem på min laptop och det som gjorde största förbättringen var att uppdatera bios.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.