Jump to content
Annons

Någon som känner till Schecter c-1 Classic?


sosper

Recommended Posts

jag ska köpa en schecter C-1 Classic men vad jag förstår så finns det både Schecter C-1 Classic från Diamond series och schecter classic utanför diamond series? vad är skillnaden på gitarren om det är en classic från Diamond series eller om den inte är från diamond series? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ingen aning om ifall det finns två olika, men jag har en c-1 från diamondserien, den med rankan på halsen. Sjuk bra gitarr. Gjorde mig av med min ESP Eclipse och tog C-1 istället. Man verkligen känner hur schectern sjunger med när man spelar. Otrolig skillnad, ESPn känns som en plastbit i jämförelse, stum o jävlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Schecter är grymt bra guror. Men enda som jag inte gillade helt var en av senaste modell med deras egna aktiva micar på. Inte lika bra som emg. Men jag föredrar trots allt passiva och kör själv med blackjack med SD-micar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om ifall det finns två olika, men jag har en c-1 från diamondserien, den med rankan på halsen. Sjuk bra gitarr. Gjorde mig av med min ESP Eclipse och tog C-1 istället. Man verkligen känner hur schectern sjunger med när man spelar. Otrolig skillnad, ESPn känns som en plastbit i jämförelse, stum o jävlig.

Är Det C-1 Classic du har?

okej vad kul att ni låter possitiva om schecter, jag ägde en schecter pt och var så nöjd att jag vill hålla mig kvar vid schecter, innan min schecter hade jag en Ibanez Gio, Bach firebird och någon skaplig strata men schectern var bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Japp, c-1 classic. den här http://ecx.images-amazon.com/images/I/417J...L500_AA280_.jpg

Ja Schecter är riktigt bra och "rejäla" gitarrer tycker jag. Dock är jag inte lika förtjust i deras billigare guror som omen extreme-serien, men för nybörjaren är dom kanon.

Precis. Men deras billiga modeller är klart mer prisvärda för en nybörjare än många andra guror som MB och liknande kör med "bästa gura i sin prisklassskitsnack".

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, c-1 classic. den här http://ecx.images-amazon.com/images/I/417J...L500_AA280_.jpg

Ja Schecter är riktigt bra och "rejäla" gitarrer tycker jag. Dock är jag inte lika förtjust i deras billigare guror som omen extreme-serien, men för nybörjaren är dom kanon.

aa precis 🙂 jag fastnade inte för Omen serien heller, men jag tycker din gitarr är riktigt snygg, jag är inne på att köpa en Grön eller en Röd classic vet inte vilken jag tycker är snyggast

Redigerat av sosper
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, c-1 classic. den här http://ecx.images-amazon.com/images/I/417J...L500_AA280_.jpg

Ja Schecter är riktigt bra och "rejäla" gitarrer tycker jag. Dock är jag inte lika förtjust i deras billigare guror som omen extreme-serien, men för nybörjaren är dom kanon.

Vet du någon bra förstärkare som passar bra med classic till typ allt från rock till metal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Schecter C-1 Classic som jag är mycket nöjd med. De går att hitta för ca 5000 kr begagnade och då är de ett fynd. Tror att alla C-1 Classic tillhör Diamond series. Vilken förstärkare man ska ha är personligt men jag gillar Tech 21 stärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...