Jump to content
Annons

Delta 1010


Dna the Synthmaestro

Recommended Posts

har en fråga angående m audio delta 1010 som jag nyss köpt, jag undrar hur man gör mångkanalsinspelningar i cubase.

jag har valt Delta multichanel i kontrollpanelen till inspelning och dragit upp alla reglar i ljudkortets egna mixer. men när jag ska spela in i cubase så kan jag bara spela in 2 kanaler.

hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Slinker även jag in med en fråga här med då den passar ganska bra. Stödjer andra program, t.ex soundforge flerkanalsinspelning? Isf vilka, och är de bara inspeliningsprogram eller även sequencers?

Inte meningen att kapa tråden, men det känns dumt att skapa en tråd om nästan precis samma sak.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste i ett nr av studio hur man skulle lägga till bussar i cubase för att det skulle funka, så nu har jag gjort det men det funkar fortfarande ej. (ska tilläggas att jag har en äldre vers. av cubase och att det inte ser exakt lika dant ut.)

vet att problemet ligger i cubase och inte i ljudkortsinställningarna eftersom m audios mixerbord reagerar när jag stoppar in micken i dom olika kanalerna.

alltid är det nåt som krånglar, detta är det enda som krånglat sen jag köpte kortet så jag får väl va rätt nöjd ändå... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundforge är väl huvudsakligen ett editeringsprogram som man jobbar med stereofiler i...?

I Cubase måste du lägga till ingångar och utgångar innan du får tillgång till mer än stereo in/ut. Kolla i manualens index efter inputs och efter outputs, så hittar du det nog ganska snabbt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundforge är väl huvudsakligen ett editeringsprogram som man jobbar med stereofiler i...?

Bara som exempel. Finns det något bra annat program att spela in i då? Mer än Cubase, för det kommer jag inte köpa i första taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundforge är väl huvudsakligen ett editeringsprogram som man jobbar med stereofiler i...?

Bara som exempel. Finns det något bra annat program att spela in i då? Mer än Cubase, för det kommer jag inte köpa i första taget.

Cool Edit Pro fanns det ju ett program för många år sen, vet inte dock om det finns kvar.

Wavelab 5.0 ska väl stödja flerkanalsinspelning?

Link to comment
Dela på andra sajter

har en fråga angående m audio delta 1010 som jag nyss köpt, jag undrar hur man gör mångkanalsinspelningar i cubase.

jag har valt Delta multichanel i kontrollpanelen till inspelning och dragit upp alla reglar i ljudkortets egna mixer. men när jag ska spela in i cubase så kan jag bara spela in 2 kanaler.

hjälp!

Kan du inte välja detta i "hardware settings" eller liknade i Cubase då?

får du in signaler i ljudkortets mixer? Om du inte får det så ligger ju inte problemet i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundforge är väl huvudsakligen ett editeringsprogram som man jobbar med stereofiler i...?

I Cubase måste du lägga till ingångar och utgångar innan du får tillgång till mer än stereo in/ut. Kolla i manualens index efter inputs och efter outputs, så hittar du det nog ganska snabbt...

jepp, läste det i morse, ska testa så fort jag kommer ut till studion ikväll!

man blir ju så ivrig så fort man har nåt nytt och helt galen om det inte funkar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...